szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az udvarról kiabálva tudott csak bejutni egy ügyfél egy postára, ha pedig pénzt akart felvenni, mindenki más előtt hangosan kellett bediktálnia a kódját.

Elmarasztalta az Egyenlő Bánásmód Hatóság a Magyar Postát, és március végi határidővel kötelezte arra, hogy végre tegye elérhetővé a szolgáltatását a fogyatékkal élő emberek számára is egy postahivatalban – írta az Index. Az nem derül ki a határozatból, hogy melyik településről van szó. A panaszt egy hallás- és mozgássérült, gyerekkora óta kerekesszékkel közlekedő ember tette, miután öt éven át hiába kérte, hogy könnyebben bejuthasson a lakhelye postájára.

Mint írták, még azt a kérését sem sikerült teljesíteni, hogy a csengőt érhesse el a kerekesszékből, ezért az udvaron, kerekesszékében ülve kiabálnia kell a postamester nevét és meg kell várnia, amíg a postamester kijön.

Amikor pedig készpénzt akart felvenni, akkor mások előtt kellett a postamesternek bediktálnia a PIN kódját.

A másik lehetősége az lett volna, hogy a legközelebbi nagyvárosba elutazik, de mivel az akadálymentes közlekedés nehezen vehető igénybe, ez minden készpénzfelvételért egy teljes napi elfoglaltságot jelentett volna.

A Magyar Posta azzal próbált védekezni, hogy a településen nem is az állami vállalat nyújtja a postai szolgáltatást, a postamester „postai közreműködő személy”, aki egyéni vállalkozóként, szerződés alapján szolgáltat a saját ingatlanában, annak hozzáférhetővé tétele pedig az ő felelőssége. Az EBH azonban arra jutott, hogy a közszolgáltatás nyújtójának így is egyértelműen a Magyar Posta számít, így a felelősség is az övé.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!