Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Elkészült a világ legértékesebb márkáinak listája: az Apple verhetetlennek tűnik, a techszektor egyébként is erős, és alig találni olyan nagy céget, amely ne tudott volna erősíteni az eggyel korábbi listához képest.
Óriásit nőtt a világ legértekesebb márkáinak értéke, de akármit is csináljanak a Top100-as lista 2. és 99. helye között álló cégek, az Apple-t képtelenek megközelíteni. Az Interbrand most tette közzé a legértékesebb 100 márka listáját, ezen
az első öt az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Google és a Samsung,
vagyis első ránézésre is egyértelmű, hogy a techszektor mennyire nyomasztó fölényben van. Hát még ha azt is hozzátesszük, hogy a legjobban álló cégek értéke mind két számjegyű növekedést mutatott az elmúlt évben.
Az Apple még az összes többitől is látványosan elkülönül: 482 milliárd dollárra becslik az értékét, míg a listán második Microsoft 278 milliárd dollárt ér. A listán ötödik Samsung márkaértéke már 100 milliárd dollár alatt van, ahhoz pedig, hogy egy cég bekerülhessen a legjobb százba, 5,49 milliárd dollár értékre van szükség.
A legjobb nem techcég a listán a hatodik helyezett Toyota. Az autógyárak egyébként is jól állnak, a százas listán 15-en vannak ott közülük; a legjobb tízbe még a Mercedes-Benz fért be, utánuk a Tesla és a BMW következik a 12-13. helyen. Ennyire sok cég a legjobb százba egyetlen más iparágból sem került be.
A százas listára három olyan cég került fel, amely az előző összesítésben még nem volt a 100 között: az Airbnb (54.), a Red Bull (64.) és a Xiaomi (84.). A legnagyobb növekedést, 32 százalékosat a Microsoft, a Tesla és a Chanel mutatta be, de majdnem ugyanennyivel növekedett a Ferrari és a Lego márkaértéke is.
A legjobb száz között mindössze hét olyan cég volt, amelynek csökkent a márkaértéke a legutóbbi összesítés óta: a Facebook, az Intel, a Pampers, a H&M, a Gillette, a Danone és a Canon.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.