Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az Ácson épülő akkumulátorokhoz szükséges katódok gyártásával foglalkozó gigaberuházás és a debreceni akkumulátorgyár magyarországi megépülése a kormány álláspontja szerint a munkahelyteremtést és az autóipar forradalmát hozza el. Szijjártó Péter szerdai bejelentése után hazánkban a kínai tőkétől függés egyre nő, eközben Európa többi országa is fokozza erőfeszítéseit a minél több gyártó vonzására, de igyekszik csökkenteni az ázsiai függést, ezzel együtt felvenni a versenyt az Egyesült Államokkal.
A portfolio.hu gyűjtése szerint az Európai Unió egy erős elektromos járműveket kiszolgáló akkumulátorbázist szeretne a jövőben létrehozni, ezzel is támogatni a tisztább, zöldebb közlekedésre való átállást. Az olyan nagy cégektől származó beruházások, mint a Volkswagen és a Stellantis, lehetővé teszik az európai országok számára az ázsiai országoktól való függés csökkentését, és idővel az Egyesült Államokkal is felvehetik a versenyt.
A közeljövőben Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Franciaország és Németország is nagyméretű beruházásokat tervez. Franciaországban már több működő akkumulátorgyár is van, de a többi ország is 2030 előtt tervezi a teljesen működőképes gyárak megépülését. A skandináv országok közül Finnország szándékai szerint már 2024 előtt befejezi a szükséges hatástanulmányt a beruházáshoz. Franciaország mellett Németország is rendelkezik működő gyárakkal, de 2025-ig további bővítést tervez.
A gyűjtés szerint Magyarország, Olaszország, Lettország, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Szerbia, Szlovákia, Spanyolország, Svédország és Svájc szintén rendelkezik működő akkumulátorgyárakkal, és szintén terveznek a jövőre több beruházást.
Szijjártó Péter „gazdasági sorskérdésnek” tartja az ázsiai energetikai beruházások Magyarországra érkezését. Az Ácson épülő gyár több mint 520 milliárdos gigaberuházás, amelynek értéke meghaladhatja az egymilliárd dollárt. A külgazdasági és külügyminiszter a megvalósuló beruházásokat a kormány által folytatott keleti nyitás politika sikerének tartja.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.