A sötét lelkű hiphopmogul partijain fehér volt a kötelező viselet
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
A Vigadó nem engedte meg, hogy nem sokkal a kommunizmus áldozatainak emléknapja után falai között rendezzék meg a Nyílt Társadalomért Archívum úgynevezett Sztálin-koncertjét, amelyen Hacsaturján, Prokofjev és Sosztakovics-művek hangzottak volna el. New Yorkban lement a koncert, Budapesten nem. A Vigadó a címre és az időzítésre hivatkozva mondott nemet a március 5-i rendezvényre. Ön szerint helyesen?
A Nyílt Társadalom Archívum, az elmúlt rendszert dokumentáló, sokszor történeti vitákra késztető kiállítás-sorozatának folytatásaként, Sztálin halálának ötvenedik évfordulója körül kiállítást és koncertet tervezett. A Sztálin-koncerten, amelyet meg is hirdettek, illetve amelyre már a jegyeket is elkezdték árusítani, a szovjet idők zeneszerzőinek Sztálinnal kapcsolatos propagandisztikus zeneműveiből játszott volna Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar. Prokofjev Zdravica (Köszöntő) és Hacsaturján Sztálin-óda című műve mellett Sosztakovics a zenetörténet szerint inkább "ördögi látomásnak", mint dicshimnusznak számító X. szimfóniája hangzott volna el.
A Zeneakadémia és az Olasz Intézet már korábban elzárkózott attól, hogy helyet adjon a a Centrális Galériában nyíló kiállításhoz kapcsolódó és New Yorkban, a Garnegie Hallban Vlagyimir Ashkenazival és a Cseh Filharmonikusokkal már bemutatott programnak (a New York-i koncert egy sorozat részeként hangzott el, címe “Music and Dictatorship: Russia under Stalin”, vagyis Zene és diktatúra: Oroszország Sztálin alatt volt), s végül a Vigadó is visszaépett. Csonka András, a Vigadót működtető Művészeti és Szabadművelődési Alapítvány nevében a hvg.hu-nak azt mondta, sem az ötlettel, sem a művekkel nincs problémájuk, egyedül a címmel és az időzítéssel. Nem sokkal a kommunizmus áldozatainak emléknapja után szerencsétlennek éreznek egy olyan címet, amelyben a véreskezű diktátor neve szerepel. Ha valahol Hitler-koncertet hirdetnének - mondta Csonka - vizsgálódni kezdene az ügyészség. A Sztálin-koncert cím éppen ennyire elfogadhatatlan - mondta, s jelezte, más címmel bármikor lemehetne a koncert. Elismerte ugyanakkor, hogy a kifogásaikról nem beszéltek időben a koncert szervezőivel, de szerinte ennek az az oka, hogy a Vigadó nem szerzett időben tudomást a program jellegéről. Ábrahám Nóra, a Nyílt Társadalom Archívum sajtóreferense a hvg.hu-nak azt mondta, a Magyarországon szokásos módon szervezték meg a koncertet, a Dohnányi zenekarral közösen.
Ön szerint rosszul választottak címet a koncert rendezői? Kell-e félni ötven évvel a diktátor halála után olyan zenedaraboktól, amelyeket ma már a zenetörténet és történettudomány is helyükön kezel? Káros-e olyan művek bemutatása (akár a képzőművészetben, irodalomban is) amelyek diktatúrákat szolgáltak ki?
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
Az egészségügyi államtitkár anyja egyszer megpofozta Gyurcsányt.
Az atomerőműben súlyos a kár, de sugárveszély egyelőre nincs. Akkor minden rendben? Egyáltalán nem.
Az Oroszország-szakértő szerint a kormánymédia „teljesen nyilvánvalóan hergel és uszít”.
Eltűnésekor hawaii mintás inget viselt.
Egy sárkányszörfös jókor volt jó helyen.
Egy-egy hátúszó néha elbizonytalanítja a fürdőzőket.
Pontosan úgy működik, mint a légvédelmi rendszerek.