szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kétezres teltház és bravózás fogadta Mundruczó Kornél Johanna című filmjét a Cannes-i Filmfesztivál szerdai világpremierjén.

A Cannes-ba harmadszorra meghívott Mundruczó Kornél új játékfilmjét az Un certain regard (Egy bizonyos nézőpont) kategória hivatalos programjában mutatták be, ahova összesen 22 filmet hívott meg a válogató bizottság.
    
A fiatal rendező harmadik játékfilmje a 2003-ban készült Szent Johanna című rövidfilm folytatásaként a klinikai halálból visszatért és emlékezetkihagyástól szenvedő, drogfüggő Johanna szerelmi történetét meséli el. A lányba beleszeret orvosa és a kórházban tartja nővérnek, de Johanna gyógyítója helyett a betegeknek kínálja szerelmét gyógyírként, és válik saját jósága áldozatává.
   
A Jeanne d'Arc áldozati alakját a Lipótmezőre áthelyező operafilmet a Cannes-i Filmfesztivál televíziója az idei év "leghihetetlenebb" filmjeként mutatta be. A vetítés utáni első visszhangok szerint a 83 perces alkotás elsősorban eredeti formai és vizuális felfogásával hódította meg a fesztivál közönségét, amelyben
a főszereplő Tóth Orsin és Trill Zsolton kívül valamennyi szerepet operaénekesek alakítanak. A film zenéjét Tallér Zsófia szerezte a rendező által írt forgatókönyvhöz, az opera librettóját Térey János és Harcos Bálint kortárs költők írták.
   
Mundruczó Kornél a bemutató után az MTI-nek elmondta, hogy a filmet már négy országba meghívták. A rendező hozzátette, hogy az elsősorban műfaja miatt nagy érdeklődést kiváltó, zenei és képi világában archaizáló filmnél
számára a történet adta, hogy a méltatlanul elfeledett opera műfaját használja, amely a szentségről és a szentséggel járó átokról szól. De Mundruczó bevallása szerint a film elsősorban nem a vallásról, hanem a mindenkori hatalomról kíván beszélni, amely mindig kiveti a társadalomból azokat, akik kicsit mások, mint a többség, mert veszélyt jelentenek.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!