Az Accenture által végzett Globális Műsorszolgáltatási Fogyasztói Felmérés célja volt elemezni az emberek fogyasztását és sugárzott tartalomhoz való viszonyulását több globális piacon, valamint megvizsgálni, hogyan alkalmazkodnak az új tartalomszolgáltatási módszerekhez.
A felmérés szerint különböző országokra és régiókra különböző fogyasztói magatartás jellemző. Az átívelő trendek lehetnek globálisak, de a helyi megvalósítás helyi ismereteket igényel és a gyorsan változó fogyasztói ízlés, elvárás és vágyak tudatosságát.
“Az egy kaptafára épülő digitális szolgáltatás nem fog működni. Nem véletlen, hogy a legnagyobb tartalom-előállítók felvásárlások sorát végzik a feljövőben lévő piacokon, hozzáférést keresve a fejlesztésekhez, tudáshoz és tartalmakhoz – egyrészt, hogy azokat helyileg hasznosítsák, másrészt, hogy újrahasznosítsák őket világszerte a fejlett és a feljövőben lévő piacokon.” - mondja Orosz Zoltán az Accenture partnere, a magyarországi irodájának rendszerintegráció és technológiai üzletági igazgatója.
"Mindez Magyarországon is érvényes" - fejti ki. "A Szonda Ipsos 2007-ben publikált nézettségméréssel kapcsolatos kutatása szerint a magyar tévénézési szokások sok tekintetben egybevágnak a nemzetközi tapasztalatokkal, ugyanakkor a bevonódás tekintetében, például a britektől eltérően, nálunk már kora délután nagyon magas értéket ér el, s ez kitart egészen a késő esti órákig.
Egyáltalán, a nemzetközi összehasonlítást alapul véve mi magyarok világviszonylatban nemcsak sok időt töltünk a képernyő előtt, de kifejezetten figyelünk is arra, amit nézünk. Ez nemcsak a műsorkészítők, vagy a hirdetők számára lehet lényeges szempont, de a terjesztési piac számára is".