szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Több mint egymillió dollár bevételt hozott mozis forgalmazása első napján, csütörtökön a hányatott sorsú amerikai filmkomédia, Az interjú, annak ellenére, hogy csak mintegy 320 kisebb moziban kezdték el vetíteni - közölte a gyártó, a Sony Pictures.

Az Észak-Korea által hadüzenetnek tekintett és a filmstúdió számítógépes rendszerének feltöréséhez - egy amerikai cég elleni eddigi legpusztítóbb kibertámadáshoz - vezető filmet kevesebb mint tizedannyi moziban játsszák, mint ahányban normális körülmények között tennék.

Sony Pictures
"A rendkívüli kihívást jelentő körülményekre tekintettel rendkívül hálásak vagyunk mindenkinek szerte az országban, aki eljött, hogy megtapasztalja a film nyújtotta élményt e rendhagyó forgalmazás első napján" - hangoztatta közleményében a Sony Pictures terjesztési elnöke, Rory Bruer.

A boxoffice.com internetes portál szerint a 44 millió dollárból forgatott filmszatíra, amelyben a CIA felbérel két, interjúra készülő riportert Kim Dzsong Un észak-koreai diktátor megölésére, legalább 20 millió dollárt hozott volna a karácsonnyal egybekötött hosszú hétvégén a hagyományos, széles körű mozis forgalmazás esetén.

A három legnagyobb amerikai mozihálózat - az AMC, a Regal és a Carmike - egyelőre nem vállalta a forgalmazást a számítógépes kalózok fenyegetései miatt.

A közölt első napi adat nem tartalmazza a digitális terjesztés bevételeit. A filmstúdió egy külön e célra létrehozott csatornán, valamint több más internetes platformon tette letölthetővé már szerdától a vitatott produkciót, amelynek kölcsönzése hat, megvásárlása pedig 15 dollárba kerül. A digitális forgalmazásról még nincsenek adatok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!