Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen az ellenkezője történt – állítják kanadai kutatók.","shortLead":"A digitális média és a streaming megjelenése akár mindörökre el is törölhette volna az unalmat, azonban ennek éppen...","id":"20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/409ec168-5e84-47bb-9c1e-b13b5f781474.jpg","index":0,"item":"7614bd31-d4ea-4134-baa8-0ae1e8ffee5b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_digtalis-media-szorakoztato-szolgaltatasok-unatkozas-unalom","timestamp":"2024. december. 28. 12:03","title":"Ömlenek ránk a filmek, a sorozatok, a zenék, és mégis többet unatkozik az emberiség, mint eddig bármikor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03531fc7-3284-48e7-88e9-b4ed66f55644","c_author":"HVG","category":"360","description":"2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi összefoglaló 3. része.","shortLead":"2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi...","id":"20241229_hvg-2024-Kronikaja-Vilag-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03531fc7-3284-48e7-88e9-b4ed66f55644.jpg","index":0,"item":"6f22d30a-12f5-44a4-a4f4-afd5075d13d3","keywords":null,"link":"/360/20241229_hvg-2024-Kronikaja-Vilag-3-resz","timestamp":"2024. december. 29. 11:00","title":"Aranyak a párizsi olimpián, szélsőjobbos és kommunista győzelmek a világban – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31","c_author":"Németh András","category":"sport","description":"Szívelégtelenség és légzési nehézségek miatt kórházba szállították Keleti Ágnest. A budapesti Honvédkórházban ápolt 103 éves olimpiai bajnok állapota a péntek esti hírek szerint javult.","shortLead":"Szívelégtelenség és légzési nehézségek miatt kórházba szállították Keleti Ágnest. A budapesti Honvédkórházban ápolt 103...","id":"20241227_Kritikus-a-korhazba-kerult-olimpiai-bajnok-Keleti-Agnes-allapota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be70f134-eb26-4eaf-981d-479b0b045e31.jpg","index":0,"item":"c4aa7533-4335-4be2-bdf0-c2e0b7f6b603","keywords":null,"link":"/sport/20241227_Kritikus-a-korhazba-kerult-olimpiai-bajnok-Keleti-Agnes-allapota","timestamp":"2024. december. 27. 18:52","title":"Kórházba szállították Keleti Ágnes olimpiai bajnokot, pénteken javult az állapota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik bankkártyánkat használjuk, hanem a mobilunkat vagy az okosóránkat. Szetnics László, a Mastercard digitális megoldásokért felelős igazgatója interjúnkban többek között arról beszél, mik a digitális fizetés előnyei, és mennyire egyszerű azt az okoseszközökre varázsolni.","shortLead":"Vitathatatlan, hogy egyre népszerűbb az okoseszközökkel történő fizetés, vagyis az, amikor vásárláskor nem a plasztik...","id":"20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db538a86-78c8-4a14-9a2f-1e1d82c18b27.jpg","index":0,"item":"42e7682c-494a-4e84-b47b-98be73a93efd","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Dinamikusan-no-a-mobillal-es-okosoraval-fizetok-szama","timestamp":"2024. december. 28. 15:30","title":"Csak készpénzt használ? Akkor van, amire biztos nem gondolt még","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbaff344-f769-4f84-8066-8f7b3f572c3e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Már-már hagyománynak nevezhetjük, hogy az év végén Ceglédi Zoltán szürreális rendőrségi hírekből nyújt át egy csokorra valót. A rendőrök elől bérelt rollerrel menekülő egy atyafi. Elon Muskot is zavarba ejtő csináld magad-önvezető autó Nógrádban. Vipera és könnygáz a kultúrházban. Átverés olcsó disznótorossal és művégtaggal. A visszalopott járókeret.","shortLead":"Már-már hagyománynak nevezhetjük, hogy az év végén Ceglédi Zoltán szürreális rendőrségi hírekből nyújt át egy csokorra...","id":"20241228_duma-aktual-balfek-bunozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbaff344-f769-4f84-8066-8f7b3f572c3e.jpg","index":0,"item":"397d95c9-af51-41ee-8701-3396466c03f4","keywords":null,"link":"/360/20241228_duma-aktual-balfek-bunozok","timestamp":"2024. december. 28. 19:30","title":"A rabló, aki elaludt betörés közben – Az év balfék bűnözői történetei a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Szlovákia megtorlással fenyegette meg Kijevet arra az esetre, ha újévtől leállítják az orosz gáz tranzitját Szlovákia felé.","shortLead":"Szlovákia megtorlással fenyegette meg Kijevet arra az esetre, ha újévtől leállítják az orosz gáz tranzitját Szlovákia...","id":"20241228_ukran-szlovak-orosz-aram-vita-Zelenszkij-Fico-Putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"6794cb72-1b84-4c68-a73b-de239b8e5379","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241228_ukran-szlovak-orosz-aram-vita-Zelenszkij-Fico-Putyin","timestamp":"2024. december. 28. 16:04","title":"Zelenszkij: Úgy fest, Putyin arra utasította Ficót, hogy nyisson egy második energiafrontot Ukrajna ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: férfiszorongások a munkahelyünkön. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"8f36c046-48f8-4f9a-a9a9-113faf2186c6","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","timestamp":"2024. december. 29. 06:00","title":"Elvitelre #99: A férfiakat családapaként gyakran az nyomja előre, hogy mennyi pénzt kell hazahozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a09a1e12-959a-4b3f-8913-6e188b3ad3d2","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Hogy Major Erik generációja egyik legjobb színésze, az is jelzi, hogy háromszor is jelölték a legígéretesebb pályakezdő díjára, és idén meg is nyerte a Színházi Kritikusok Céhe elismerését. A Radnóti Színház színészével bűnöző édesapja örökségéről, szeretetlenségről és arról is beszélgettünk, miért érezte úgy, visszaadhatja élete egyik legfontosabb főszerepét.","shortLead":"Hogy Major Erik generációja egyik legjobb színésze, az is jelzi, hogy háromszor is jelölték a legígéretesebb pályakezdő...","id":"20241227_major-erik-interju-radnoti-szinhaz-szombathelyi-weores-sandor-szinhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a09a1e12-959a-4b3f-8913-6e188b3ad3d2.jpg","index":0,"item":"ab5c036e-3cae-478d-a5fb-c49e559c6c70","keywords":null,"link":"/kultura/20241227_major-erik-interju-radnoti-szinhaz-szombathelyi-weores-sandor-szinhaz","timestamp":"2024. december. 27. 20:00","title":"„Nem hívtak el a castingra, úgyhogy azt mondtam, nem lesz műtét”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Visszatért a nagyvászonra a férfisztriptíz koronázatlan királya, Mike Lane, és ezúttal Salma Hayek alakításában egy válófélben lévő nő csavarja el a fejét. A főszerepben Channing Tatum továbbra is impozáns csípőmozgással viszi el a hátán a filmet, amely valószínűleg az év egyik legerotikusabb jelenetével is megörvendezteti a nézőt, de ezt leszámítva meglehetősen érdektelen lett a Magic Mike harmadik része.
Kifejezetten pozitív nézői és kritikai fogadtatást kapott 2012-ben Steven Soderbergh férfisztriptízzel a mozikba berobbanó nagyjátékfilmje, a Magic Mike, amely egyrészt bemutatott egy, a filmvásznon addig kevéssé, vagy csak nagyon sablonosan, a sztereotípiák mentén megjelenített szórakoztatóipari szegmenst és szubkultúrát, másrészt olyan hollywoodi produkció volt, amely a félmeztelen és szexi jelenetek sokaságával vállaltan nem a női nemet kedvelő közönségre lőtt, hanem az ellenkezőjére.
A 2012-es Magic Mike
Big Bang Media
A film forgatókönyve szinte hibátlan volt, a színészek pedig – akik dublőrök helyett maguk csinálták végig az összes vetkőzös, táncolós jelenetet – mind brillíroztak a chippendale-karaktereikben (emlékezetes Matthew McConaughey szinte önironikus alakítása). A Magic Mike sosem akart több lenni szórakoztató, könnyed produkciónál, amely egyszerű, de annál ügyesebben betaláló üzenetével, miszerint itt az ideje figyelembe venni a női igényeket is, annak dacára csinált kasszasikert, hogy nem kimondottan családi film volt: a 7 millió dolláros büdzséből bruttó 167 millió dollárt varázsolt a jegypénztáraknál, és ennek a pénznek egy jelentős részét a nőknek köszönhette, a rá jegyet váltó nézőknek ugyanis a 73 százaléka volt nő, és ennek majdnem a fele 35 év feletti.
A sikerhez persze, kellett az is, hogy a Magic Mike kifejezetten autentikusnak hatott, hiszen a főszereplő Mike Lane-t alakító Channing Tatum korábban maga is dolgozott férfisztripperként, a független filmek felől érkező Soderbergh pedig tudta, hogyan kell beledolgozni a történetbe Tatum ide vonatkozó tapasztalatait. Nem utolsó sorban Channing Tatumról kiderült az is, hogy nemcsak jó táncos, de laza, természetes játékával jó színész is.
A 2015-ben érkezett második rész, a Magic Mike XXL már kevésbé volt életrajzi ihletésű, viszont hangulatos, vicces road movie-t kerekítettek az alkotók, és a Mike Lane köré szerveződött bagázs, a többi sztripper karaktereit is végre volt lehetőségük jobban bemutatni, majd megszerettetni velünk. Ezek után azonban nagy kérdés volt, hogy a harmadik rész, a Magic Mike utolsó tánca mégis mi újat tud hozzátenni az első kettő filmhez, és sajnos úgy tűnik, hogy nem sokat; a három produkció közül a legutolsó lett a leggyengébb is egyben.
Ugyan a szándék érezhetően megvolt Soderberghék részéről, hogy a harmadik film létjogosultságát is megindokolják azon túl,
hogy izmos férfiak dögös táncára bármikor behúzhatók az arra fogékony rétegek,
de hiába indultak ki egy jó alapkoncepcióból, a filmben felmerülő konfliktusok annyira érdektelenek, a mellékszereplők annyira semmitmondók, a korábbi Magic Mike-filmek alapján a fordulatok pedig annyira kiszámíthatók lettek, hogy egy-két látványos jelenetet leszámítva ez a film bizony a felejtős kategóriába esik.
Akik pedig a hangulatáért is szeretik a sorozatot – és nem csak a kidolgozott hasfalakért –, azok is csalódni fognak, mert ebben a tekintetben is elmarad a harmadik rész az előző kettőtől. A napsütötte Floridából az esős Londonba áthelyezett cselekménynek már nem részei az eredeti szereplők: a szeretettel és humorral ábrázolt férfi táncosok, mint Tarzan vagy a több mint beszédes nevű Nagyfarkú Richie és társai egyetlen Zoom-beszélgetésben tűnnek fel csupán, de a férfisztriptíz is kikerült az éjszakai klubok és a lánybúcsúk világából.
Ahogy a Magic Mike-filmek – igazi popkulturális jégtörőként – kijelölték a férfisztriptíz útját a mainstreambe (hogy mást ne mondjunk: a hazai Hot Men Dance társulat a „magyar Magic Mike-ként” emlegeti magát), úgy kerül át a harmadik részben a vetkőzés az undergroundból a hivatalos kultúra terébe, egy színház színpadára, hogy forradalmasítson egy korszerűtlen, a hagyományos nemi szerepeket soviniszta módon konzerváló színdarabot. Intézményesül és újra pozícionálja tehát magát a chippendale show, és bár ez a gondolat kifejezetten izgalmasan hangzik, ezzel a húzással az alkotók éppen az egésznek a sava-borsát, a fülledtségét vették el a filmtől.
Intercom
A Magic Mike utolsó tánca az első a sorozatban, amely már a metoo után készült, ami azt jelenti, hogy a forgatásán már részt vett egy intimitáskoordinátor is, hogy az érzéki jeleneteknél a színészek a lehető legkevésbé érezzék magukat kellemetlenül, és a film Mike Lane-nel egyenrangú főszereplővé tette meg a női partnert, akinek a sztorija legalább annyira fontos lett, mint a férfié. Salma Hayek alakítja az unatkozó milliomosnőt, Maxandra Mendozát, aki éppen válófélben van médiamágnás férjétől, miközben menthetetlenül belehabarodik Mike Lane-be. (És akit azért elég nyilvánvalóan azért tettek meg a film hangsúlyos szereplőjévé, hogy általa a férfi nézőket is bevonzzák a mozikba).
Maxandra a saját lábára állásának szimbolikus gesztusaként értelmezi, hogy férje családjának ósdi színházára ráteheti a kezét, és Mike-ot kinevezve direktornak, kiforgathatja négy sarkából a porlepte konvenciókat. A film elején gyakorlatilag egy fordított Pretty Womant láthatunk, ahogy a gazdag Maxandra először lefekszik Mike-kal, majd busás fizetség mellett felkínálja neki a lehetőséget a jobb életre (abban az esetben persze, ha vele marad); magángépén magával repteti Londonba; drága ruhákat vesz neki; majd bevezeti az elit társaságba. Dicséretes ez a prettywoman-revans, hogy van egy női főszereplőnk, aki diktál ahelyett, hogy diktálnának neki, és aki megpróbál függetlenedni a férfiak által szabott kötöttségektől, ráadásul a film legfőbb, többször hangsúlyozott mondanivalója a metoo legnagyobb tanítása is egyben, vagyis: a szexuális közeledéshez szükséges a másik fél beleegyezése is. „A legszexibb kérni egy nő engedélyét” – hangzik el akkor, amikor Mike Lane jóváhagyást kér az érintéshez, majd szédületes táncot lejt a széken ülő delikvens ölében.
Mindezek mellett az azonban mégsem a legjobb üzenet, hogy az önmegvalósító Maxandra éppen a férje örökségéből tud önmegvalósítani, ahogy az sem, hogy a nő Mike-ot többször is kiszolgáltatott helyzetbe hozza, és kihasználja szorult anyagi helyzetét, amivel szemben, egészen dühítően, egyetlen rossz szava sincs a címszereplőnknek.
Intercom
A bonyodalmat okozó harmadik szereplő, Maxandra férje alig tűnik fel a filmben, és ilyenkor is egy annyira jelentéktelen figura benyomását kelti, hogy alig tudjuk neki elhinni, hogy hatalmi pozíciójánál fogva függésben tarthatja a feleségét. Nála jobban már csak a műemlékvédelmis Edna (a főgonosz mellett a kisebb gonosz) zavar kevesebb vizet, pedig elvileg az ő posztja lenne keresztbe tenni a színháznak, vagyis a sztriptízklubbá alakításnak, de Edna tíz helyes pasassal könnyűszerrel ártalmatlanítható. Vagyis a potenciális konfliktusokat a legkisebb mértékben sem sikerül a filmnek kiaknázni.
Így azonban gyakorlatilag semmilyen tétje sincs a filmnek, ami aztán odavezet, hogy annak a közepe teljesen lényegtelenné sorvad, és csak a színtiszta chippendale műsorok, Mike Lane nyitó és záró performansza vésődnek az emlékezetünkbe. Mondjuk, azok nagyon.
Soderberghnek sikerült például az első negyedórában egy arcpirítóan erotikus, hosszan elnyújtott jelenetet fabrikálnia Channing Tatum és Salma Hayek hol függőleges, hol vízszintes testakrobatikájából, ami egyértelműen az egész produkció csúcsmomentuma lett, és ha másért nem, ezért mondjuk megéri jegyet váltani.
Annál is inkább, mert egyes vélemények szerint egyre ritkábban fogunk látni ilyen szexi jeleneteket nagyvásznon. Maga a rendező nyilatkozta korábban, hogy a szuperhősös filmek a többi között azért nem érdeklik őt, mert azok már nem merik bevállalni a szexualitást a moziban.
Intercom
Letűnt már a Batmanről a ruhát lekarmoló Macskanők kora, de nincsen új Végzetes vonzerő, Elemi ösztön sem a mozikban, a Szürke ötven árnyalata is inkább röhejes lett, mint szexi. A felnőtt közönségnek szóló, intimebb filmek átköltöznek a vetítő termekből a streamingplatformokra – állítja a Time. Ennek nyilván az egyik oka, hogy a metoo óta és azóta, hogy Az utolsó tangó Párizsbanjelenetéről kiderült, hogy voltaképpen erőszak történt benne, óvatosabbak lettek a filmesek a szexjelenetekkel, másrészt – vesézi ki cikk –, mivel a filmek hamarabb kerülnek le a moziműsorról, hogy aztán a streamingplatformokon fussanak tovább, rövidebb idő alatt kell jól teljesíteniük a kasszáknál, de ezt csak a konzervatívabb produkciókkal és az olyan filmekkel lehet kivitelezni, amelyeket a Hollywood számára egyre fontosabbá váló, a cenzúrát rutinosan alkalmazó kínai piac is tolerál.
Steven Soderbergh-et azonban láthatóan nem érdeklik az efféle piaci elvárások; ő továbbra is megmarad a túlfűtött mozifilmek lelkes készítőjének.
Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.
A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.