A Nemzeti Filmintézet Televíziós Döntőbizottsága legutóbbi ülésén több projektnek is zöld utat (és pénzt) adott. Ezek közül messze a legmagasabb támogatást Kriskó László, a csúfosan megbukott Aranybulla rendezője és producere, valamint Rákay Philip által fémjelzett, minden idők legdrágább magyar játékfilmjének, a Most vagy soha! című játékfilmnek a társproducere volt.
Kriskó korábban vágóként és reklámfilm -, valamint videoklip rendezőként volt ismert. Televíziós rendezései során – ahogy a Wikipedia kiemeli – az ő műsoraiban mutatkozott be először műsorvezetőként a Magyar Televízióban Geszler Dorottya, Palotás Petra, Rákay Philip és Harsányi Levente is.
Ő rendezte a Szabadság tér ’89 című tévés műsor sorozatot is, aminek műsorvezető-főszerkesztője Rákay Philip volt.
Most Izsák feláldozása címmel forgathat 400 millióból tévéfilmet. Alkotásának főhőse – az NFI közleménye szerint – „egy olyan férfi, aki a való életben akarja bizonyítani, hogy egy emberi élet nem több egy matematikai teóriánál, végül mégis ő maga válik saját elmélete cáfolatává”.
A mostani döntés másik hat kedvezményezettje jóval kisebb összegekkel gazdálkodhat majd. Mint írtuk, Zalatnay Cini életéről és pályájáról készíthet dramatizált dokumentumfilmet Vörös Sarolta – Történetem címmel Gráf Péter. Erre 50 milliós támogatás jutott.
Dokumentumfilm készül Mádl Ferencről, Magyarország egykori köztársasági elnökéről Buvári Tamás rendezésében 35 millió forintból.
Varga Ágota két a Dunakanyar településein élő nagycsaládról forgat dokumentumfilmet 25 millió forintból. 8,1 millió jut a Koronaőrségről szóló filmre, 8 milliót kapott Dénes Viktor, az Operettszínház tagja A kulcs című filmjére. („Az alkotás egy színész története, aki egy reményvesztett nap végén kulcsot kap egy misztikus idegentől, és feltárulnak a főhős sorsának rejtélyes titkai.”)
Dubinyák Réka 16 millióból készíthet fikciós rövidfilmet Szeplőtelen címmel. („A történet középpontjában egy katolikus leányiskolába járó lány áll, aki modellnek jelentkezik egy festő kurzusra, abban a reményben, hogy a kislány helyett végre meglátják benne Botticelli híres Vénuszát.”)