szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Zalai Hírlap mai bejegyzése szerint a hó beálltával nagyon sok kamion kerülhet bajba az utakon. Kinek kell állnia a kaminok mentési költségét?

Közútkezelőnek erre nincs külön kerete, míg a katasztrófavédelem csak életveszély esetén rendelhet el mentést - írja a hírportál. A hétfői havazást követően a 86-os úton teljesen bedugult a teherforgalom, a csúszós burkolaton elakadt kamionok egy részének mentésére csak tegnap került sor. A Zalai Hírlap információi szerint elvileg a lenti Le-Ko Kft. műszaki mentőbázisa már hétfőn a bajba jutottak segítségére siethetett volna, azonban a mentés anyagi költségeinek megtérülését akkor nem látták biztosítottnak. 

"Speciális járműveink vannak, ezek üzemeltetési költsége nagyon magas" - mondta Horváth Csaba mentésvezető a hírportálnak - "Az éjszakai hóesésben, az út szélén, a különböző nemzetiségű kamionosokkal egyenként erről egyezkedni, illetve az adminisztrációt elvégezni lehetetlenség. Amennyiben a mentett jármű el tudja hagyni a helyszínt, akár fizetés nélkül is továbbállhat. Ez ellen védekezni nem tudunk, a költségeinket senki nem téríti meg" - írja a Zalai Hírlap. Ha kíváncsi a cikk teljes tartalmára, kattintson!

Az ország versenyképességét gátolja a diákok egyre rosszabb matekteljesítménye

Az ország versenyképességét gátolja a diákok egyre rosszabb matekteljesítménye

Jó katona megy a jegybankba, de lehet, hogy retúrjegye van – Varga Mihály kinevezéséről a Fülkében

Jó katona megy a jegybankba, de lehet, hogy retúrjegye van – Varga Mihály kinevezéséről a Fülkében

Az NGM a gyurcsányozás hevében ellentmondott Orbánnak, miközben a miniszterelnök a rádióban beszélt

Az NGM a gyurcsányozás hevében ellentmondott Orbánnak, miközben a miniszterelnök a rádióban beszélt

Külön-külön is nagy bajt csinál a mikroműanyag és az örök vegyi anyagok, együtt pedig ijesztően veszélyesek

Külön-külön is nagy bajt csinál a mikroműanyag és az örök vegyi anyagok, együtt pedig ijesztően veszélyesek