Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Kopott volt a 140-nel kisiklott vasúti kocsi kereke?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Ha a MÁV-csoportban pontosan betartják a karbantartási, vizsgálati előírásokat, valószínűleg nem engedhették volna pályára a súlyos, bár szerencsés kimenetelű balesetet okozó személykocsit – írja a Kötött pálya blog szerzője.
A MÁV-csoport járműveit zömmel a hagyományos vasúti műhelyek tartják karban, bár az üzemeket külön cégekbe szervezték, amelyek általában a MÁV leányvállalatai. A régi vasutas gárda a gazdája a Tatánál kisiklott „halberstadti” személykocsinak is. Az eddig napvilágra került adatokból úgy látszik, hogy nem jó gazdája. Bár a vizsgálatok a MÁV-on belül és kívül épp csak elkezdődtek, több szakember is azt mondja, úgy tűnik, a kisiklott kocsi nem kapott megfelelő karbantartást. Azt már a MÁV is megerősítette a Kötött pálya blog megkeresésére, hogy a siklást a 9408-as számú gyorsvonat harmadik kocsija egyik kerekének repedése és törése okozta – olvasható a blogon. A Kötött pálya megkereste a MÁV illetékeseit, akik készséggel válaszoltak a blogger által feltett kérdésekre. A válaszok elolvasásához, részletekért, valamint a törött kerékről készített fotóért látogasson el a Kötött pálya blogra.
A fél Európa légiforgalmát megbénító izlandi vulkánkitörés lehetőséget teremt az európai vasutaknak, hogy utasokat hódítsanak - írja a Kötött pálya blog szerzője.