szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha a MÁV-csoportban pontosan betartják a karbantartási, vizsgálati előírásokat, valószínűleg nem engedhették volna pályára a súlyos, bár szerencsés kimenetelű balesetet okozó személykocsit – írja a Kötött pálya blog szerzője.

A MÁV-csoport járműveit zömmel a hagyományos vasúti műhelyek tartják karban, bár az üzemeket külön cégekbe szervezték, amelyek általában a MÁV leányvállalatai. A régi vasutas gárda a gazdája a Tatánál kisiklott „halberstadti” személykocsinak is. Az eddig napvilágra került adatokból úgy látszik, hogy nem jó gazdája. Bár a vizsgálatok a MÁV-on belül és kívül épp csak elkezdődtek, több szakember is azt mondja, úgy tűnik, a kisiklott kocsi nem kapott megfelelő karbantartást. Azt már a MÁV is megerősítette a Kötött pálya blog megkeresésére, hogy a siklást a 9408-as számú gyorsvonat harmadik kocsija egyik kerekének repedése és törése okozta – olvasható a blogon. A Kötött pálya megkereste a MÁV illetékeseit, akik készséggel válaszoltak a blogger által feltett kérdésekre. A válaszok elolvasásához, részletekért, valamint a törött kerékről készített fotóért látogasson el a Kötött pálya blogra.
Halálos gázolás miatt késnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon

Halálos gázolás miatt késnek a vonatok a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon

Orbán uralma és az elveszett generáció miatt nincs remény Magyarországon Krasznahorkai László szerint

Orbán uralma és az elveszett generáció miatt nincs remény Magyarországon Krasznahorkai László szerint

Fegyházbüntetésre ítéltek borsodi biztonsági őröket, mert megkéselték és összeverték egy szórakozóhely vendégeit

Fegyházbüntetésre ítéltek borsodi biztonsági őröket, mert megkéselték és összeverték egy szórakozóhely vendégeit

Rekordbüntetést kaptak tavaly a teher- és személyszállító autók

Rekordbüntetést kaptak tavaly a teher- és személyszállító autók