szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A budapesti fogaskerekű történetének kezdete a kiegyezés korába nyúlik vissza.

A XIX század közepéig a Sváb-hegy és környéke erdővel borított hegyvidéki terület volt, ahova elsősorban vadászni jártak az arisztokrácia és a nagypolgárság tagjai. Néhány tehetősebb budai polgár villákat épített a hegyoldalban, kihasználva a város közelségét, és kiélvezve a nyugalmat és az innen nyíló panorámát.

Idővel egyre többen költöztek a hegyre, és mivel csupán lovaskocsival lehetett feljutni a kúriákhoz, ami nagyon kimerítette a lovakat, épp ezért sokáig is tartott, számos elképzelés és terv született a negyedet a várossal összekötő vasút megépítésére. A legvalószínűbbnek az látszott, hogy Zugligetből megy majd fel sínpár a Sváb-hegyre, de Buda polgármestere végül a Diósárkon keresztül vezető utat jelölte ki, amely a Városmajorból indult, így is közelebb hozva az utasokat a belvároshoz.

Az építkezésről szóló szerződést 1873 májusában írták alá a svájci Gesellschaft für Bergbahnen in Basel céggel, amely 1874. április 22-én meg is kezdte az építkezést - olvasható a blogon. A fogaskerekű teljes történetét elolvashatja a Retro feeling blogon.

Magyarországra látogatott az ötszörös olimpiai bajnok kubai birkózó, Németh Szilárd fogadta

Magyarországra látogatott az ötszörös olimpiai bajnok kubai birkózó, Németh Szilárd fogadta

Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki

Trump az ukrajnai háborúval foglalkozó különmegbízottat nevez ki

Egyre kevesebb édességet esznek a magyarok

Egyre kevesebb édességet esznek a magyarok

Mexikó szerint 400 ezer amerikai munkahely megszűnését eredményezné Trump vámtarifája

Mexikó szerint 400 ezer amerikai munkahely megszűnését eredményezné Trump vámtarifája