szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közép- és hosszú távú közlekedési vízióval rukkolt elő az Európai Bizottság, amely szégyenszemre újfent évtizedekkel tolja ki a városi közlekedés széndioxid-mentesítésének körmünkre égő feladatait - olvasható a Tagok vagyunk blog friss bejegyzésében.

Az autóipar szerint még ez is túlzás, a belvárosok autómentesítése a század közepére elkapkodott elképzelés. London, Párizs, Amszterdam, Brüsszel vagy Madrid sok mindenben különböző fővárosok, ellenben nem kell különösebb magyarázat ahhoz, hogy világosan lássa bárki: az urbánus autóhasználat immár mindenhol az életkörülmények rovására megy. A városokban átlagosan 3 kilométer megtételére használt, a forgalomban átlagosan 18-20 kilométer per órás sebességgel haladó autók (bringával is gyorsabban lehet tekerni) a nap 22 órájában városi tereket vesznek el a lakóktól.

Eközben jelentős egészségügyi-, zaj- és légszennyezettségi- kockázatokat jelentenek mindenkire nézve, beleértve a dugóban pöfögő jellemzően egy vagy két utast is. Összességében tehát a városi autóhasználat antidemokratikus, különösen, hogy az autótulajdonossal a mai napig alig egy-két tagállamban fizettetik meg választásuk külső környezeti terheit, miközben az utak infrastruktúráját a teljes lakosság adóbefizetéseiből finanszírozzák. Így van ez a kontinens nagy többségének városaiban annak ellenére, hogy bárhol döntött is a helyi városvezetés a gépjárművek kiszorításáról, csakis pozitív hozadékokról, felértékelődő ingatlanokról, javuló közlekedésbaleseti és egészségügyi statisztikákról és teljesebb életről számolnak be a híradások - írja a bejegyzés szerzője. A teljes cikket megtalálja a Tagok vagyunk blogon.

hvg.hu Napi merítés

Tagok vagyunk? És akkor mi van? – kérdezheti Orbán és csapata

Tagok vagyunk? És akkor mi van? - teheti fel a kérdést cinikusan Orbán Viktor és csapata, amikor alig burkoltan azt üzeni a magyaroknak: Európa egy köldöknéző, a demokratikus politikai korrektség csapdájában vergődő, múltba révedő közösség, amely aligha tarthat lépést a felülről vezérelt óriásokkal. Például Kínával vagy Oroszországgal - olvasható a Tagok vagyunk blogon.

hvg.hu Napi merítés

Orosz engedéllyel menne Szerbia az EU-ba

Ha háború nélkül esik szét Jugoszlávia, alighanem minden tagköztársasága hamarabb léphetett volna az unióba, mint Magyarország. Hogy az országnak az EU-ban a helye, nem kétséges, de még rengeteg a teendő Szerbiában a csatlakozásig - olvasható a Tagok vagyunk blog friss bejegyzésében.

Sebastian Coe a HVG-nek: Soha nem fogom kényelmesen érezni magam azt látva, hogy biológiailag nőnek született sportolók biológiailag férfinak született sportolók ellen versenyeznek

Sebastian Coe a HVG-nek: Soha nem fogom kényelmesen érezni magam azt látva, hogy biológiailag nőnek született sportolók biológiailag férfinak született sportolók ellen versenyeznek

Szakértők: a német autóiparnak termelékenyebbé kell válnia

Szakértők: a német autóiparnak termelékenyebbé kell válnia

Rémálom az autópályán: vezetés közben érzett valamit a lábán, egy halálos tigriskígyó volt az

Rémálom az autópályán: vezetés közben érzett valamit a lábán, egy halálos tigriskígyó volt az

Minden részlet kiderült a Schumacher családját ért zsarolásról

Minden részlet kiderült a Schumacher családját ért zsarolásról