szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Állítása szerint túl van az első sikeres próbarepülésen a mechanikus szárnyakat tervező holland mérnök. A férfi nyolc hónapja dolgozott a speciális szárnyakon, az első szárnypróbálgatásával száz métert sikerült megtennie a levegőben. Aztán kiderült: az egész csupán átverés.

A szárnycsapások ütemét a férfi karjaival tudja befolyásolni, a mozgást pedig egy számítógép által vezérelt program erősíti fel. A szárnyak mozgását a holland férfi az albatroszokról másolta. További információk a szárnyakról a Gizmodo blogon olvashatók.

*

A blog frissített bejegyzése szerint a videó ügyes hamisítvány. A szerkesztők által megkérdezett animációs szakértők, és siklóernyőzéssel foglalkozó sportolók egybehangozóan állítják, hogy egy ilyen szerkezet képtelen lenne a repülésre.

Mik a hamisítás árulkodó jelei?

- A videó minősége. Ha a mérnöknek sikerült megépítenie egy ilyen szerkezetet, miért spórolt volna egy kamerán, amivel meg tudja örökíteni az első repülést? - A gyenge minőségű felvétel segít elrejteni a számítógépes grafika hibáit, nehezebben fedezhető fel a hamisítás.

- Az szerző egy korábbi videójában egy 3D-s modellező program segítségével mutatja be a szárny működését, a videóban látható programot viszont grafikusok és látványtervezők használják, tervező munkára nem alkalmasak.

- Nem látható a felvételen, miből szerzik a szárnyak a mozgáshoz szükséges energiát.

Az átverést készítő férfi korábbi ál-dokumentumfilmjét itt nézhetik meg.

Rácz András: Orbán Balázs éppen saját könyvének bemutatójára utazott, amikor doktorijának tézisfüzete készült

Rácz András: Orbán Balázs éppen saját könyvének bemutatójára utazott, amikor doktorijának tézisfüzete készült

Az infláció mellett maguk a magánbetegek is drágítják a magánegészségügyi ellátást

Az infláció mellett maguk a magánbetegek is drágítják a magánegészségügyi ellátást

Szájer Józsefnek „sok volt az a harminc esztendő”, amit a politikában töltött

Szájer Józsefnek „sok volt az a harminc esztendő”, amit a politikában töltött

Akkor megvan a mai eset – csak ennyit tudott mondani a villamosvezető, amikor elé hajtott egy autós

Akkor megvan a mai eset – csak ennyit tudott mondani a villamosvezető, amikor elé hajtott egy autós