szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A taxipiacon tervezett szabályozás ugyan a minőséget, a kedvező árakat és a hatékonyságot helyezi előtérbe, cserébe kartellpiaccá alakítja a fővárosi taxizást. A megszűnő versenyhelyzet pedig nem másnak lesz rosszabb, mint a fogyasztóknak - írja a Kapitalizmus.hu szerzője.

A számos előírás nyilván egyfajta belső söprést is jelent a valakik által valamiért túlméretezettnek tartott fővárosi taxispiacon, ami, ha így is van (most 5500-6000 taxis működik engedéllyel a fővárosban, bár egyes számítások szerint elég volna 4000), nem azt jelenti automatikusan, hogy a probléma állami, illetve önkormányzati megoldás után kiált. Ha ennyi taxis valahogy megél a piacon, és az igénytelenebbekre is van igény, akkor mi is szól az ellen, hogy a piac, azaz ön meg én meg a többi utas döntsön? - kérdi a szerző.

A teljes bejegyzés a Kapitalizmus blogon olvasható.

 

Izgalmas meccsen harcolta ki a döntőbe jutást a Győr a kézilabda BL-ben

Izgalmas meccsen harcolta ki a döntőbe jutást a Győr a kézilabda BL-ben

Szélesvásznú ukránozás: új óriásplakátokon riogat a kormánypropaganda

Szélesvásznú ukránozás: új óriásplakátokon riogat a kormánypropaganda

Magyar Péter új kegyelmi botrányként jellemezte a letartóztatott javítóintézeti vezető ügyét

Magyar Péter új kegyelmi botrányként jellemezte a letartóztatott javítóintézeti vezető ügyét

Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik

Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik