szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A taxipiacon tervezett szabályozás ugyan a minőséget, a kedvező árakat és a hatékonyságot helyezi előtérbe, cserébe kartellpiaccá alakítja a fővárosi taxizást. A megszűnő versenyhelyzet pedig nem másnak lesz rosszabb, mint a fogyasztóknak - írja a Kapitalizmus.hu szerzője.

A számos előírás nyilván egyfajta belső söprést is jelent a valakik által valamiért túlméretezettnek tartott fővárosi taxispiacon, ami, ha így is van (most 5500-6000 taxis működik engedéllyel a fővárosban, bár egyes számítások szerint elég volna 4000), nem azt jelenti automatikusan, hogy a probléma állami, illetve önkormányzati megoldás után kiált. Ha ennyi taxis valahogy megél a piacon, és az igénytelenebbekre is van igény, akkor mi is szól az ellen, hogy a piac, azaz ön meg én meg a többi utas döntsön? - kérdi a szerző.

A teljes bejegyzés a Kapitalizmus blogon olvasható.

 

Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét

Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét

Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont

Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont

Újabb milliárdokat szórtak ki a kormány plakátjaira, a Szuverenitásvédelmi Hivatal és a diákhitel kommunikációjára is jutott

Újabb milliárdokat szórtak ki a kormány plakátjaira, a Szuverenitásvédelmi Hivatal és a diákhitel kommunikációjára is jutott

Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben

Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben