szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Ezek a "kalandorok" fiatalok, jómódúak és tavaly összesen 89 milliárd dollárt költöttek, nem számítva a repülési...

Ezek a "kalandorok" fiatalok, jómódúak és tavaly összesen 89 milliárd dollárt költöttek, nem számítva a repülési költséget és a felszerelésüket - derült ki egy tanulmányból, amelyet a George Washington Egyetem üzleti karának kutatói készítettek.
   
"Rengeteg ember van, aki fel akarja gyűrni az ingujjat, el akar merülni egy másik kultúrában és hamisítatlan élményekre vágyik, nem pedig arra, hogy heverjen a napon" - mondta Kristin Lamoureux, a tanulmány egyik szerzője.
   
A kutatók 850 utazót kérdeztek meg Észak- és Dél-Amerikából, valamint Európából. A külföldi utak 70 százaléka ugyanis ehhez a három térséghez, a legtöbb utazó pedig az Egyesült Államokhoz, Brazíliához, Nagy-Britanniához, Németországoz és Spanyolországhoz kötődik. A vizsgálatot a kalandturizmust népszerűsítő, amerikai székhelyű Adventure Travel Trade Association (Kalandturisztikai Kereskedelmi Szövetség) nevű szervezettel közösen végezték.
   
Tavaly az összes turisztikai mutató 6 százalékkal visszaesett az Idegenforgalmi Világszervezet (UNWTO) szerint, a tanulmány ugyanakkor kimutatta: ha az emberek rászánják magukat az utazásra, akkor inkább fizikai tevékenységeket keresnek, új jövedelemforrást kínálva ezzel az utazásszervezőknek. Vizsgálati eredményeik és az UNWTO adatai alapján a kutatók úgy becsülik, hogy jövőre világszerte 150 millió kalandutat fognak lebonyolítani.
   
"Van egy olyan felfogás, hogy a kalandturizmus piaca olyan emberek nagyon korlátozott csoportját jelenti, akik különösen veszélyes tevékenységekre vágynak. Valójában azonban egy jóval szélesebb piac, mint gondoltuk és (ezek a turisták) szívesen nyitják meg a pénztárcájukat" - közölte Lamoureux.
   
A tipikus kalandra éhes utazó 36 éves, útlevele van és repülési költség nélkül 450-800 dollárt (95 ezer-168 ezer forintot) költ vakációra. Első számú hírforrása a Google internetes keresőprogram és a Facebook közösségi portál. A legtöbb kalandturistának ugyanakkor nincs olyan csúcstechnológiás készüléke, mint az iPhone, ami kulcsfontosságú információ az utazásszervezőknek reklámköltségeik optimalizálásához a gazdasági visszaesés idején - hívta fel a figyelmet az amerikai kutató.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

travelline.hu Plázs

Az 5 legveszélyesebb kaland

Aki már végigjárta a földi paradicsomokat, most bekukkanthat a pokolba is, csak a megfelelő...

travelline.hu Plázs

Éttermek kalandkeresőknek

Alain Passard, a párizsi három Michelin-csillagos sztárszakács 11 600 dollárért kínál ebédet a négy ponton rögzített...