szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a betegek jogait már több mint tíz éve jogszabályban rögzítették, s nő a panaszügyek száma is, mégis ugyanazok a történetek ismétlődnek időről-időre. A sértő hangnemet egyre többen kérik ki maguknak, de a tájékoztatás hiányosságait a legtöbben még csak észre sem veszik.

„Hölgyem, maga kiesett a szerepéből” – ezt mondta az orvos annak a betegnek, aki eltört lábujja miatt került az ügyeletre, de hiába kért fájdalomcsillapítót, azt válaszolták neki, nem tudnak adni, s felírni sem fognak. A fiatal nő értetlenkedett, s megkérdezte, miért. Ekkor jött a fent idézett válasz, közvetlenül azelőtt, hogy ajtót mutattak neki. Dühös volt, fájt a lába és úgy döntött, az intézmény betegjogi képviselőjéhez fordul, végül azonban letett tervéről, mert abban az időpontban éppen nem volt elérhető a jogsegély, később pedig már nem volt kedve a méltánytalansággal foglalkozni.

„Egyre inkább futószalaghoz hasonlít az egészségügyi ellátás, amelyben a technikai részletek mellett az ember teljesen elvész. Nincs pénz, nincs idő, az orvosok és nővérek leterheltek, s sajnos az is tény, hogy sokan úgy gondolják, nem is feladatuk a gyógyítás mellett tájékoztatni, kedvesnek lenni vagy éppen a beteget hagyni, hogy dönthessen” – magyarázza Bodnár Ágnes, a Betegjogi Közalapítvány szakreferense. A cikk folytatását elolvashatja a HVG Online egészségportálján.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!