Virtuális játékokkal segíthetik a sérült gyerekeket

Virtuális, háromdimenziós valóságot tervez egy orvosokból és szoftverfejlesztőkből álló kanadai kutatócsoport, amely színes avatárokkal és játékszerű gyógyító eszközökkel enyhítene sérült gyerekek szenvedésein.

  • MTI MTI
Virtuális játékokkal segíthetik a sérült gyerekeket

Érzékszervi stimulálással elérhető lenne például, hogy valaki súlyos égési sebekkel úgy érezze, jégkockák hűtik, a kis páciensek otthoni szobájának 3D-s megalkotása pedig az idegen hely által kiváltott félelmet enyhíthetné.

Patrick Dube kutatásvezető szerint a gyerekek által szubjektíven megélt fájdalmat jelentősen csökkenthetik, ha a valóság határait kitolják és másféle érzékszervi élményeket kínálnak fel nekik.

A montreali Satosphere filmszínház 18 méteres átmérőjű kupoláját eredetileg 360-fokos vetítésekre tervezték. A Sainte-Justine kórház orvosaiból és a Művészeti és Technológiai Társaság programozó mérnökeiből álló fejlesztőcsoport itt hozott létre egy kórtermet, afféle élő laboratóriumként, hogy kipróbálják új kezelési ötleteiket.

A kupola alatt több projektor segítségével hozzák létre a virtuális valóságot, amely a megálmodott környezetet fogja biztosítani. Színes avatárok közvetíthetik a gyerekeknek az orvosok és nővérek utasításait, a félelmetes gyógyeszközökkel, például a fecskendővel pedig rakétává alakuló virtuális játékként barátkozhatnak a kis páciensek.

A high-tech játszószobával azt szeretnék elérni, hogy a beteg gyerekek legyőzzék félelmüket, miközben új dolgokat fedeznek fel magukról, a testükről.