Érzékszervi stimulálással elérhető lenne például, hogy valaki súlyos égési sebekkel úgy érezze, jégkockák hűtik, a kis páciensek otthoni szobájának 3D-s megalkotása pedig az idegen hely által kiváltott félelmet enyhíthetné.
Patrick Dube kutatásvezető szerint a gyerekek által szubjektíven megélt fájdalmat jelentősen csökkenthetik, ha a valóság határait kitolják és másféle érzékszervi élményeket kínálnak fel nekik.
A montreali Satosphere filmszínház 18 méteres átmérőjű kupoláját eredetileg 360-fokos vetítésekre tervezték. A Sainte-Justine kórház orvosaiból és a Művészeti és Technológiai Társaság programozó mérnökeiből álló fejlesztőcsoport itt hozott létre egy kórtermet, afféle élő laboratóriumként, hogy kipróbálják új kezelési ötleteiket.
A kupola alatt több projektor segítségével hozzák létre a virtuális valóságot, amely a megálmodott környezetet fogja biztosítani. Színes avatárok közvetíthetik a gyerekeknek az orvosok és nővérek utasításait, a félelmetes gyógyeszközökkel, például a fecskendővel pedig rakétává alakuló virtuális játékként barátkozhatnak a kis páciensek.
A high-tech játszószobával azt szeretnék elérni, hogy a beteg gyerekek legyőzzék félelmüket, miközben új dolgokat fedeznek fel magukról, a testükről.