Nemrégiben nemzetközi vihart kavart némi háj megjelenítése az amerikai Glamour magazinban. Lizzie Miller és az ő kis hasi zsírpárnája azóta világhírű lett, a magazin pedig azt állítja, hirtelen ráébredt, mennyire fontos is a többféle méretű modellek bemutatása a médiában.
 Azok a bizonyos idomok © Glamour |
|
Tagadhatatlan, hogy a Glamour korábban is használt gömbölydednek titulált nőket fotósorozataiban, de valószínűbbnek látszik, hogy remek marketingeszközt fedeztek fel a “kövér” nők levetkőztetésében, melynek segítségével megkülönböztethetik magukat a konkurrensektől. Márpedig a jelen gazdasági helyzet egyre romló példányszámai közepette a magazinok számára létszükséglet a médiafigyelem: ha ezt meztelen, a Rubens-festmények nőalakjaihoz hasonló alkatú modellek segítségével lehet megszerezni, nem baj, és talán valóban lesz némi pozitív hatása is a divat világára. A Glamour novemberi száma, amelynek címlapján egyébként most először jelent meg az Egyesült Államok elnökének felesége, máris hét, az átlagos modellhez képest teltnek számító hölgyet is levetkőztetett, úgyhogy a siker erre a hónapra garantált.
A lányok és a magazin főszerkesztője az Ellen DeGeneres beszélgetős műsorba is meghívást kaptak, ahol meséltek evési rendellenességekről, egészséges testtudatról, a divatházak gonoszságáról, hogy csak miniatűr méretben küldenek mintaruhát, nehogy “hájas” modell viselhesse, a végén pedig egyiküket még egy medencébe is belehajították a jó ügy érdekében.
Egyértelműen látható némi mozgolódás a témában: a német Brigitte nevű magazin például bejelentette, hogy a jövőben egyáltalán nem használ modelleket, inkább hétköznapi, de valószínűleg az átlagnál azért csinosabb nőkkel illusztrálja majd anyagait.
“Akkor lettem sikeres, amikor híztam 30 kilót” - állította Cristal Renn - aki a plusz size modellek egyik legsikeresebb képviselője, a Glamour-fotón is ott mosolyog, balról az első - nemrég megjelent könyvében, amellyel körbeturnézta gyakorlatilag az egész amerikai médiát, mindenhol kifejtve, milyen fontos is a változatos testű nők szerepeltetése a magazinokban.
De már a divatvilág legfontosabb eseményeinek számító kifutós bemutatókon is volt rá példa, legutóbb a londoni divathéten, hogy egy tervező ragaszkodott a teltebb modellek felvonultatásához, bizonyítván, az ő ruhái mindenkinek jól állnak. A stylist fel is mondott azonnal, annyira csúnyának találta a “kövér” lányokat – szóval van még hová fejlődni.
KM