Kié a legszebb fenék? - kérdezi Dov Charney
Egy amerikai ruhagyártó felhívást tett közzé, hogy megtalálja, kinek van a legjobb feneke széles e vidéken. Jelentkezőkben nincs hiány, az üzlet pedig virágzik.
Bizonyos cégek gyakorlatilag a pofátlanságukból élnek meg, abból, hogy folyamatosan a jó és rossz ízlést egymástól elválasztó, egyébként nem is vékony vonalon egyensúlyoznak. Sorolhatnánk a példákat a botránymarketinget folytató vállalatokról, de ha valahol tanítják ezt a szakmát, és bizonyára van olyan iskola, ahol leborulnak a skandalumgyártók előtt, akkor Dov Charney, az American Apparel nevű ruházati cég főnöke a követendő példák egyike.
Miközben Charney számos kritikusa szerint pedofil szexmániás, aki nem tiszteli a nőket, sikerült a semmiből egy elképesztően erős márkát létrehoznia. Többek szerint gyakorlatilag zseni, ami minden furcsaságát megmagyarázza. Mert miközben az American Apparel hirdetései valóban meglehetősen taszítóak az esetek többségében, termékei pedig jó minőségűek ugyan, de egyébként a "semmi különös nagyon sok pénzért" kategória, a márka él és virul. Charney a gyártás során forradalminak mondható eljárásokat vezetett be, amelyekkel a munkások elégedettségét és hatékonyságát javítja, szinte már szocialistának tűnő elképzeléseket, amelyeket a tulajdonos színtiszta befektetésnek nevez, mondván, ha a munkások boldogok, jobban dolgoznak.
Egyrészről ott van tehát egy ember, aki számos díjat megkapott egyéni és vállalati teljesítményéért, a munkásai jótevője, másrészről viszont számos szexuális zaklatási pert indítottak ellene és a hirdetései sokszor undorítóak. Nem tudnánk határozott véleményt formálni, mondhatni, ambivalensek az érzelmeink, ahogy Charney legújabb akciójával, a fenékszépségversennyel kapcsolatban is.