Panoráma

A C-vitamin az eddig feltételezettnél bonyolultabb szerepet játszik az emberi szervezetben, és ez adhat magyarázatot arra, hogy a vitamin miként lehet képes akadályozni a tumorok, illetve a szívbetegségek kialakulását.

Amerikai kutatók, akik azt vizsgálták, hogy a C-vitamin miként semlegesíti az emberi zsíranyagcsere által termelt káros anyagokat. Az C-vitaminnak ezt a funkcióját a kutatók korábban nem vizsgálták – mondta Fred Stevens az Oregon Egyetem Linus Pauling intézetének munkatársa. „A C-vitaminnak a szervezet anyagcseréje során termelődő, úgynevezett szabad gyököket semlegesítő hatása eddig is közismert volt. A mostani felfedezés azonban arra utal, hogy a vitaminnak a korábban feltételezettnél jóval összetettebb védelmező szerepe van a lipidek oxidációja nyomán keletkező mérgező vegyületek hatásainak kivédésében, megakadályozva, hogy e folyamat során genetikai károsodás, illetve gyulladás következzék be" – jelentette ki a kutató.

Stevens szerint az anyagcsere folyamat alakulásának ez az új aspektusa nagy jelentőségű a C-vitamin működésének megértése szempontjából. A vizsgálat eredményei abba az irányba mutatnak, hogy a C-vitamin az egyik legfontosabb tényező abban a komplex folyamatban, amelynek révén a szervezet megszabadul az anyagcsere során keletkező sejtkárosító anyagoktól, gátolva ezzel a tumoros sejtosztódás kialakulását.

MTI Világ

Rákkeltők a légfrissítők?

A háztartási illatosítók kiskereskedelmének azonnali betiltását követelik olasz fogyasztóvédők, mert szerintük a forgalomban lévő légdezodorok nem felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak, irritáló, allergiát okozó és rákkeltő anyagokat tartalmaznak.

Tech

Rákkeltő lehet az új kocsik szaga?

Fejfájást, hányingert és szédülést okozhatnak az új gépkocsik belső terében lévő vinil-és műanyageszközök által kibocsátott gázok, amelyek kémiai összetételüket tekintve több rákkeltő anyaggal is kapcsolatba hozhatóak – állapították meg ausztrál kutatók.

Pakson már elkezdték felhúzni a kiszolgálóépületeket

Szcientológusok tűzközelben?

A világ legnagyobb hatalmú szervezete, de miért a legkorruptabb?

Kína kihúzhatja Észak-Koreát a válságból, de lesz benne köszönet?

Megdöbbentő felfedezés: pluszcsont nőhet a koponyára, ha túl sokat mobilozunk