szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Logótervező szoftverekből annyi van, mint égen a csillag.

 Logótervező szoftverekből annyi van, mint égen a csillag. A legtöbb mindenféle template-ekkel operál, így valóban pár perc alatt készíthetünk látványos grafikákat. Igaz, az előre elkészített sablonok miatt az egyediségről többnyire le kell mondanunk. Az egyik legnépszerűbb ilyen alkalmazás az általunk is bemutatott  Logo-creator, Photoshopban kicsit járatosabbak pedig használhatnak előre elkészített, ingyenes logósablonokat.

Ha azonban valami igazán hatásosat akarunk, akkor le kell mondanunk a logótervező alkalmazásokról, és bizony neki kell ülni Photoshopban vagy Corelben, és el kell kezdeni a tervezést nulláról. Ha valakit részletesen érdekel egy ilyen tervezési folyamat, itt olvashatja egyik igen hosszú ismertetőnket egy logó elkészítéséről.

A kreatív folyamatok híresek arról, hogy néha nem jól sülnek el, és nincs ez másként az internetes szakmában sem: elég, ha a megvizsgáljuk a világ legfélresikerültebb domain neveit , máris kiderül milyen könnyen „mehet félre” egy-egy jónak induló ötlet.

Lássuk, mi a helyzet a webes logók esetében – jöjjön a tíz legborzasztóbb logó dizájn! (Forrás: Boredpanda, Wiki)

A 2012-es, Londonban rendezendő olimpiai logót Wolff Olins tervezte, csekély 400 000 fontért (ezt nem mind ő kapta, csak ennyibe került az egész logótervezési folyamat). Ez nagyjából százhúszmillió forint – a logó ennek ellenére szörnyű, úgy néz ki, mintha valaki betört volna egy rózsaszínűre festett ablaktáblát. A logót annyira utálják a netezők, hogy azóta egy jópofa netes mém lett belőle, felfestik (főleg Photoshopban) mindenhová, de készítenek vicces videókat is vele, például a Holdra szálláskor elhelyezett zászlóra is ráoperálták már.

A fantáziátlan nevű Rising Sun Sushi „China Restaurant” logója azóta már eltűnt a webről – itt-ott még megtalálható, mivel a mókás kedvű netezők azóta is előszeretettel használják avatar-nak, vagy csak az „epic fail” egyik ábrázolásának. Hogy miért? Nos, elég ránézni a logóra, és megértjük. Sok minden eszünkbe juthat róla (többnyire főleg egy óriási hátsóba szúrt lándzsa vagy hasonló), de étterem semmi esetre sem.

A Svéd Locum nevű ingatlankezelő cég példaértékű melléfogása volt ez a logó. A felirat „Locum” akarna lenni, ahol az O betűt egy szívecske van hivatva jelképezni. Ezzel több gond is van: a kisebb az, hogy a stilizált szív alakja semmilyen körülmények között nem képes arra, hogy emlékeztessen minket egy O betűre. A nagyobb gond, hogy angol nyelvterületen a logót úgy olvassák, hogy „I Love Cum” – azt pedig le sem fordítjuk, de maradjunk annyiban, hogy semmi köze az ingatlanokhoz.

 

Lehet, hogy jól értenek a számítógépekhez a „Computer Doctors”-nál, de a logótervezéshez biztosan nem. Túl sok kommentár nem is szükséges a dologhoz: vessünk egy pillantást a logóra, és mosolyogjunk.

 

A San Marcelino (Fülöp-szigetek) fogászati klinika logója akkora melléfogás, hogy még az Epic Fail blogra is felkerült – kétes dicsőség. Ennek ellenére logójuk a mai napig ez. Végül is igazuk lehet, figyelemfelkeltésnek tökéletes.

 

A www.arlpedcen.org címen található Arlington Pediatric Center logója már megváltozott, ami nem is csoda, hiszen a képen látható előző verzió eléggé félreérthető volt.

 

A lengyel Mon-sat logója egyenesen fantasztikus – fantasztikusan gagyi és röhejes. De lehet, hogy éppen ez benne a jó? A logó röhejességén sokat javít a tény, hogy weboldaluk is simán bekerülhetne a világ tíz legrondább oldala közé.

A hangzatos nevű Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission logója még díjat is nyert: az Art Directors Club of Los Angeles díjazta még 1973-ban. Bár a logójuk már megváltozott, azóta kaptak másik díjat is: a netezők (főleg a hírhedt 4chan társulat) a „worst logo ever” hangzatos címet adományozta az alkotásnak.

 

Kilencedik helyezettünkhöz nem is tudunk hozzáfűzni semmit – bárki tervezte a logót, nem állt a helyzet magaslatán.

 

És végül a nyertes: a Check Point szoftvercég logója. Valószínűleg a tulajdonos csemetéje tervezhette Microsoft Paint segítségével, és valószínű, hogy ezért használják még mindig weboldalukon is – érzelmi okokból.

[Források: Boredpanda, Wiki, EpicFail blog, 4chan]

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!