Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db44fbb2-568d-40d3-8d13-3bb75a4866c8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy körforgalomban borult az útra egy szállítmány Soproni.","shortLead":"Egy körforgalomban borult az útra egy szállítmány Soproni.","id":"20250429_Szomoru-latvany-az-M6-osnal-tobbezer-uveg-sorben-furdik-az-aszfalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db44fbb2-568d-40d3-8d13-3bb75a4866c8.jpg","index":0,"item":"ac3c64dd-4cbf-4d02-94db-953f464a5dda","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_Szomoru-latvany-az-M6-osnal-tobbezer-uveg-sorben-furdik-az-aszfalt","timestamp":"2025. április. 29. 11:06","title":"Szomorú fotó készült az M6-osnál: több ezer üveg sörben fürdik az aszfalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d67abc79-4344-48c8-85ac-8223ab7dedbb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 29 éves modell és partnere, Pető Brúnó kiesett a show-ból, de mint mondta, így legalább a férjének nem kell izgulnia érte. ","shortLead":"A 29 éves modell és partnere, Pető Brúnó kiesett a show-ból, de mint mondta, így legalább a férjének nem kell izgulnia...","id":"20250428_A-Nagy-Duett-elo-adasaban-jelentette-be-Sydney-van-den-Bosch-hogy-varandos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d67abc79-4344-48c8-85ac-8223ab7dedbb.jpg","index":0,"item":"b530516b-eca1-4c5e-8907-95acd0e1bef7","keywords":null,"link":"/elet/20250428_A-Nagy-Duett-elo-adasaban-jelentette-be-Sydney-van-den-Bosch-hogy-varandos","timestamp":"2025. április. 28. 08:43","title":"A Nagy Duett élő adásában jelentette be Sydney van den Bosch, hogy várandós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat? Hogyan hat ez a női szervezetre, és milyen káros hatással lehet párkapcsolatunkra és szexuális életünkre?","shortLead":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat...","id":"20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0.jpg","index":0,"item":"5b038ed7-d203-4f9c-8b60-70d08be92d62","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","timestamp":"2025. április. 28. 07:30","title":"Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az autópálya Győr felé vezető oldalán, a 26-os kilométernél ütközött szalagkorlátnak, majd csapódott nagy sebességgel az árokba egy személyautó. A járműben négyen ültek, ketten kirepültek a kocsiból.","shortLead":"Az autópálya Győr felé vezető oldalán, a 26-os kilométernél ütközött szalagkorlátnak, majd csapódott nagy sebességgel...","id":"20250427_halalos-baleset-herceghalom-m1-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"436d4253-88e8-4386-b8f8-0607783956b5","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_halalos-baleset-herceghalom-m1-autopalya","timestamp":"2025. április. 27. 17:05","title":"Három halálos áldozata van egy Herceghalomnál, az M1-esen történt balesetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b40b2530-88e2-4f1c-9efb-8ebc99de07f5","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Ronen Bart még március végén menesztette Benjamin Netanjahu kormányfő, ám a miniszterelnöki határozat végrehajtását az ország legfelsőbb bírósága felfüggesztette.","shortLead":"Ronen Bart még március végén menesztette Benjamin Netanjahu kormányfő, ám a miniszterelnöki határozat végrehajtását...","id":"20250428_ronen-bar-lemondas-sin-bet-izrael","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b40b2530-88e2-4f1c-9efb-8ebc99de07f5.jpg","index":0,"item":"84fa3700-f806-4e0a-a890-7b6333c1a4d6","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_ronen-bar-lemondas-sin-bet-izrael","timestamp":"2025. április. 28. 21:35","title":"Bejelentette lemondását az izraeli belbiztonsági szolgálat vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök szerint Moszkva és Phenjan között a harctéren megedzett barátság, jószomszédi viszony és együttműködés továbbra is minden területen sikeresen és dinamikusan fog fejlődni.","shortLead":"Az orosz elnök szerint Moszkva és Phenjan között a harctéren megedzett barátság, jószomszédi viszony és együttműködés...","id":"20250428_vlagyimir-putyin-eszak-korea-katonak-segitseg-koszonet-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a19fcf8-b510-4593-8a49-fa9426a81f0f.jpg","index":0,"item":"54345f34-cb9d-4558-995d-10371a9f2e73","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_vlagyimir-putyin-eszak-korea-katonak-segitseg-koszonet-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. április. 28. 13:00","title":"Putyin megköszönte az észak-koreai katonák segítségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9572f5c9-25be-4148-8d6a-e0ab552c099e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A spanyol és a portugál fővárosban is újra kigyulladtak a fények.","shortLead":"A spanyol és a portugál fővárosban is újra kigyulladtak a fények.","id":"20250429_Tapsvihar-es-eljenzes-igy-fogadtak-Madridban-hogy-visszajott-az-aram-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9572f5c9-25be-4148-8d6a-e0ab552c099e.jpg","index":0,"item":"0799f60e-85fc-47de-ba36-cc418c7a4578","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Tapsvihar-es-eljenzes-igy-fogadtak-Madridban-hogy-visszajott-az-aram-video","timestamp":"2025. április. 29. 07:17","title":"Tapsvihar és éljenzés – így fogadták Madridban, hogy visszajött az áram – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9dd4cd1-76d3-4b98-8eb9-09e94310fb0a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A húsvéti szünetet követően Solymáron és Pilisszentivánon csak arra az időre állhatnak meg az autósok reggelente az iskolák előtt, amíg kiszállnak a gyermekek a kocsiból – a sofőr nem hagyhatja el az autót.","shortLead":"A húsvéti szünetet követően Solymáron és Pilisszentivánon csak arra az időre állhatnak meg az autósok reggelente...","id":"20250428_puszi-es-pa-uj-megallasi-szabalyra-kell-figyelniuk-az-autosoknak-kiss-and-ride-solymar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9dd4cd1-76d3-4b98-8eb9-09e94310fb0a.jpg","index":0,"item":"c1da83f2-d339-4a47-8608-65c08b1f6bab","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_puszi-es-pa-uj-megallasi-szabalyra-kell-figyelniuk-az-autosoknak-kiss-and-ride-solymar","timestamp":"2025. április. 28. 06:41","title":"Puszi és Pá: mától új megállási szabályra kell figyelniük az autósoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közösségi oldal statisztikáit eddig csak egyetlen oldalon lehetett követni, nemrégiben azonban létrejött egy kifejezetten a magyar Facebook-felhasználók viselkedését vizsgáló oldal is. A Facebooker nevű oldalról megtudhatjuk, hogy a magyarok szerint melyik a legnépszerűbb márka, közéleti személyiség, vagy éppen rajzfilmfigura a közösségi oldalon.
A Webisztán blogon múlt héten jelent meg a hír, hogy az Imagefactory kommunikációs ügynökség elindította a kifejezetten magyar vonatkozású Facebook-aktivitás elemzését lehetővé tévő oldalát. A Facebooker toplistáin többek között ismert magyar márkák, sajtótermékek, ismert emberek, vagy éppenséggel teljesen absztrakt kategóriák (Köszi, nem dohányzom, A magyar lányok a legszebbek, stb.) szerepelnek.
A Facebooker statisztikái szerint a közösségi oldalon létrehozott rajongói csoportok tagjainak létszáma alapján a magyarok legkedveltebb márkája egyértelműen a Túró Rudi, amelynek több mint kétszázezren csatlakoztak virtuális klubjához. A tipikus magyar édességet az McDonald’s gyorsétterem hálózat rajongói követik 119 ezer rajongóval. Ezután a Milka csokoládé, illetve a siófoki Coke Club klubjai következnek, sorrendben 66, illetve 56 ezer lelkes támogatóval. A Nike Football Hungary csoportja az ötödik 38 ezer követővel, míg érdekességképpen a hatodik helyet szintén a Túró Rudi égisze alá tartozó Pöttyös Guru számára létrehozott saját klub szerezte meg 36 ezer rajongóval. Bár nem konkrét márkához kapcsolódik, a Facebooker a nyolcadik helyen rangsorol egy ingyen üzemanyagot ígérő nyereményjátékot, amelynek csoportjához 33 ezren csatlakoztak, szorosan a nyomában a Katy Perry énekesnő budapesti videoklip forgatását népszerűsítő klub jön 31 ezerrel. Az élboly utolsó két helyére a Nokia Magyarország (29 ezer) és a T-Mobile (26 ezer) fért be.
Miért rajongunk a márkákért?
A Social Media Examiner weboldalon október végén jelent meg az ExactTarget és a CoTweet tanulmányainak ismertetése, amely arra kereste a választ, hogy a fogyasztók hogyan és miért fejezik ki rajongásukat egy-egy termék, vagy szolgáltatás iránt.
A felmérésben résztvevők 43 százaléka csatlakozott legalább egy vállalat, vagy márkanév rajongói klubjához a közösségi oldalon. A Facebook-felhasználók 40 százaléka pedig azért csatlakozik egy-egy márka, vagy termék rajongói csoportjához, hogy kedvezményekhez jusson, illetve minél előbb értesüljön a közelgő promóciós ajánlatokról. További 39 százalék pedig az ismerősei felé szeretné kommunikálni, hogy milyen márkákat kedvel. A válaszadók 34 százaléka azért nyomja meg a Like gombot, hogy figyelemmel kísérje az adott cég tevékenységét, míg 33 százalék tájékozódik ezen a módon a közelgő új termékek bevezetéséről. A felmérésben résztvevők közül azonban csupán 17 százalék mondta, hogy nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan cég termékét válassza, amelynek rajongói klubjához csatlakozott a Facebookon is.
Korcsoportok megoszlása a Facebook felhasználók körében
Facebakers.com
A válaszadóknak csupán 23 százaléka követi az adott márkákat a Twitter mikroblogon is, és mindössze 10 százalékuk iratkozott fel a szóban forgó cégek hírleveleire.
A különböző korcsoportok tagjainak száma a közösségi oldalon
Facebakers.com
„A felhasználók arra használják a Facebookot, hogy kapcsolatban maradjanak a barátaikkal, szórakozást keressenek és a különféle márkákkal való interakción keresztül kifejezzék önmagukat ismerőseik számára – ezek a tényezők pedig rendkívül jó táptalajt jelentenek a különböző vírusmarketing-kampányoknak” - magyarázta Jeff Rohrs, az ExactTarget kutatócsoportjának vezetője. „Ha a cégek képesek megfelelő módszerekkel elérni a rajongókat, soha nem látott lehetőségük van, hogy mobilizálják a támogatóikat és rajtuk keresztül megközelítsék az ismerőseiket is.”
Rajzfilmfigura a második legnépszerűbb „arc”
A híres emberek kategóriájában nem csak élő személyek, sőt, nem csak emberek szerepelnek, hiszen a Facebookernél itt jegyzik például Overdose-t, a sikeres magyar versenylovat. Igaz, a magyar Seabiscuitnek kikiáltott négylábú csak a lista 33. helyére tudott felkapaszkodni, hatezer rajongóval. A legnépszerűbb Kiss Ádám humorista lett, 169 ezer rajongóval, őt azonban egyből egy rajzfilmfigura követi. A Magyar Népmesék című rajzfilmsorozat Kőleves című epizódjában szereplő Babi néninek ugyanis különös kis kultusza alakult ki a magyar internetezők körében, talán ez magyarázza, hogy 114 ezres klubjával még az egyik legismertebb magyarhoz, Puskás Ferenchez képest is több mint dupla annyi rajongója van, mint a legendás labdarúgónak, aki 54 ezerrel a harmadik helyre fért be a legnépszerűbb hírességek között. A lista negyedik helyén szintén egy humorista, a Showder Klubból ismert Bödőcs Tibor áll 50 ezer rajongóval, holtversenyben egy újabb rajzfilmfigurával, az ugyanennyi Facebookozót „meghódító” Mézga Aladárral.
Meglepő, de csak a hatodik hely jutott az X-Faktor tehetségkutató szívtiprójának, Király L. Norbertnek 49 ezer rajongóval. A hetedik helyen a fiatalabb korosztály egyik bálványa, Fluor Tomi áll 39 ezer rajongóval, szorosan a nyomában a VIVA zenetévé műsorvezetője Ben végzett 37 ezerrel. A halhatatlan Hofi Gézát a kilencedik helyre juttatta 43 ezer rajongója, míg a szintén a Showder Klubban feltűnt humorista, Kovács András Péter a tízedik lett 23 ezerrel.
Érdekesség, hogy a most futó Megasztár című tehetségkutató egyik ígéretes versenyzője, Kállay-Saunders András csupán 9 ezer rajongót tudott összegyűjteni, míg Radnóti Miklós költő klubjához több mint tízezren csatlakoztak. Igaz, ehhez képest a tévémaci rajongói csoportja 12 ezerrel mindkettőjüket maga mögé utasítja.
A kabaré műfajának képviselői nem véletlenül szerepelnek ilyen gyakran a hírességek listáján, a médiatermékek kategóriáját ugyanis toronymagasan a Showder Klub vezeti 193 ezer rajongóval, amely egyébként az összesítésben a második legnépszerűbb magyar vonatkozású csoport a közösségi oldalon. A második helyre a Rádió 1 került 145 ezerrel, míg a dobogó harmadik helyén a Beugró című improvizációs kabaréműsor került, amelynek rajongói feltehetően a tévéműsor mostoha sorsa miatt csatakoztak a közösségi oldalon létrehozott klubhoz (a Beugró összesen négy tévécsatornát járt meg, az m1-et, a TV2-t, a Cool TV-t, ismétléseit pedig a Comedy Central adta). A Sláger rádió felszámolása is bizonyára sok rajongót hozott Bochkor Gábor és Boros Lajos Bumeráng című műsorának, amely 85 ezer rajongót tudott Facebook-csoportjába gyűjteni. A zenetévék versenyében jelenleg a VIVA áll nyerésre, 78 ezer rajongójával ugyanis pont megelőzi az MTV Hungary-t, amelynek eddig 61 ezer embert sikerült becsalogatni a közösségi oldalon létrehozott klubjába. A hetedik helyen a RiseFM rádióadó áll 61 ezer felhasználóval, míg mindössze ezer fővel kevesebb rajongót gyűjtött össze a Játék határok nélkül című vetélkedő, amelynek az újraindításáért indított petíció részeként jött létre a közösségi oldal rajongói csoportja. A tizedik helyen az ezüstérmes Rádió 1 Disco*Shit című műsora került, ezzel a rádióadó (legalábbis részben) a közösségi marketing egyik leghatékonyabb gyakorlatát valósítja meg, amely az idei Internet Hungary szakmai konferencián a Facebakers.com alapító Jan Rezab előadásában is szóba került.
Rezab cége egyébként valamelyest más kritériumok alapján osztályozza a rajongói csoportokat, a Facebakers statisztikáiban ugyanis összeolvadnak a márkanevek és a médiatermékek népszerűségi mutatói. Ettől függetlenül itt is a Túró Rudi végzett a lista élén, az ezüstérmet a Showder Klub, míg a harmadik helyet a Rádió 1 szerezte meg. A lista negyedik helyén a már említett McDonald’s klub áll, míg az ötödik a Milka, hatodik az MTV Hungary zenetévé, a hetedik pedig a Nike Football Hungary. A legnépszerűbb márkanevek tízes felsorolásának utolsó három helyére a Nokia, meglepetésre a Critical Mass Hungary biciklis felvonulás, illetve a T-Mobile került be.
Több mint kétszázan csatlakoztak pár óra alatt ahhoz a Facebook-csoporthoz, amely tiltakozik az Alkotmánybíróság jogköreit csorbító fideszes parlamenti javaslatok ellen.
Eddig a Facebaker oldalán követhettük, hogy mely magyar médiatermékek, brandek, és általában: Facebook-oldalak a legnépszerűbbek a magyarok körében - írja a Webisztán blog szerkesztője.
Az Európai Bizottság kötelezni akarja az internetes közösségi oldalak üzemeltetőit, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen törölhessék személyes adataikat, így például fényképeiket vagy ismerőseik listáját.
Már több mint 15 ezer tagja van a Facebook közösségi oldalon létrejött, „Tiltakozzunk az MR2 megszüntetése ellen” elnevezésű csoportnak, amely a napokban indult. A szimpatizánsok tüntetést is szerveznek az adóért.
A közösségi oldalra belépve ma sokan elcsodálkozhattak, a Facebook fejlesztői ugyanis kisebb betűméretet állítottak be az ismerőseink tevékenységét megjelenítő hírfolyamhoz. Számos felhasználó azonnal tiltakozni kezdett.
A 11. alkalommal megrendezett szakmai konferencia és előadássorozat idén rendhagyó módon a Balaton északi partjáról Siófokra költözött, az előadások és kerekasztalok beszélgetései azonban a már megszokott témák - közösségi hálózatok, keresőoptimalizálás, személyiségi jogok, adatvédelem - körül forogtak. Míg az egyik teremben az internet egyénre gyakorolt hatásait fejtegették az előadók, néhány méterrel arrébb a fogyasztók behálózásának kérdéseivel foglalkoztak a meghívott vendégek. Néhány jelenlévő szakértő segítségével igyekeztünk betekintést nyerni az éppen uralkodó trendekbe, ami internetes életünk jelenét és jövőjét illeti.