Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Fegyverrel támadt három férfi egy torontói bár vendégeire péntek este, a támadásban tizenkét ember megsebesült, az elkövetők szökésben vannak – közölte a torontói rendőrség.","shortLead":"Fegyverrel támadt három férfi egy torontói bár vendégeire péntek este, a támadásban tizenkét ember megsebesült...","id":"20250308_Harom-ferfi-bement-egy-torontoi-barba-es-elkezdett-lovoldozni-am-csodaval-hataros-modon-mindenki-meguszta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"6c993eb7-c8fb-4efd-b02d-5494d6114923","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Harom-ferfi-bement-egy-torontoi-barba-es-elkezdett-lovoldozni-am-csodaval-hataros-modon-mindenki-meguszta","timestamp":"2025. március. 08. 16:28","title":"Három férfi bement egy torontói bárba és elkezdett lövöldözni, ám csodával határos módon mindenki túlélte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5238ab5c-d132-4fee-86f5-2c79e458c81c","c_author":"Lenthár Balázs","category":"360","description":"A Kreml még akkor sem érné el a háborús céljait, ha Oroszország megtarthatná az összes megszállt ukrán területet. Nem véletlen, hogy a mostani hadi helyzet adta realitásokra pusztán tárgyalási alapként tekint, közben viszont több jel is utal arra, hogy Ukrajna helyzetét Csecsenföld, vagy az NDK mintájára szeretné rendezni.","shortLead":"A Kreml még akkor sem érné el a háborús céljait, ha Oroszország megtarthatná az összes megszállt ukrán területet. Nem...","id":"20250308_oroszok-nezopont-haboru-celok-tuzszunet-usa-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5238ab5c-d132-4fee-86f5-2c79e458c81c.jpg","index":0,"item":"33696243-5785-477e-8dc1-cb2116fcbc4a","keywords":null,"link":"/360/20250308_oroszok-nezopont-haboru-celok-tuzszunet-usa-ukrajna","timestamp":"2025. március. 08. 07:00","title":"Tudjuk, hogy Oroszország nem négy ukrán megyéért indított háborút. Mit akarhat most?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara politikai bábok gyülekezete. ","shortLead":"A MOK szerint három évtizede nincs érdemi reform az egészségügyben, a kormány szerint a tüntetést szervező kamara...","id":"20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ced9e80-5255-4ce6-8fac-88e334517cf9.jpg","index":0,"item":"084185b1-862e-4cf7-bf9d-41838fef504f","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_A-kormany-azzal-vadolja-az-orvostuntetes-resztvevoit-hogy-az-ellenzeknek-kampanyolnak","timestamp":"2025. március. 08. 12:25","title":"A kormány azzal vádolja az orvostüntetés szervezőit, hogy az ellenzéknek kampányolnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dcd80a3-2fe9-4e4d-a0d9-a26b74cf9e5c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Friedrich Merz kancellárjelölt megerősítette, hogy április 20-áig szeretné megalakítani a kormánykoalíciót.","shortLead":"Friedrich Merz kancellárjelölt megerősítette, hogy április 20-áig szeretné megalakítani a kormánykoalíciót.","id":"20250308_Megallapodtak-a-partok-a-koalicios-targyalasokat-elokeszito-egyezteteseken-Nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dcd80a3-2fe9-4e4d-a0d9-a26b74cf9e5c.jpg","index":0,"item":"607da7ef-7f47-49e5-bcff-c7574c4ece70","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Megallapodtak-a-partok-a-koalicios-targyalasokat-elokeszito-egyezteteseken-Nemetorszagban","timestamp":"2025. március. 08. 19:31","title":"Megállapodtak a pártok a koalíciós tárgyalásokat előkészítő egyeztetéseken Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem nevezett ferencvárosi ingatlanra cserélték, szerintük azonos értékben.","shortLead":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem...","id":"20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"d284c03b-550e-4c63-a736-860967045adb","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. március. 09. 13:40","title":"Reagáltak Balog Zoltánék az ingatlanmutyis vádakra: pénz helyett kapták a hegyvidéki telket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3eb4958-3cce-4de8-b221-028c119d279e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kuvaiti tudósok vizsgálata arra jutott, hogy már egyetlen napnyi alvásmegvonás is komoly gyulladásos állapotot válthat ki a szervezetben.","shortLead":"Kuvaiti tudósok vizsgálata arra jutott, hogy már egyetlen napnyi alvásmegvonás is komoly gyulladásos állapotot válthat...","id":"20250307_alvas-megvonas-gyulladas-szervezet-immunrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3eb4958-3cce-4de8-b221-028c119d279e.jpg","index":0,"item":"cc53c1c4-0ede-4f27-bdfc-b6b4ee5940c8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_alvas-megvonas-gyulladas-szervezet-immunrendszer","timestamp":"2025. március. 07. 19:03","title":"Kiderült valami az alvásról: jobban teszi, ha nem marad fönt sokáig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dee546c7-bba6-44fd-955e-4538c1285fc8","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Kovácsné Magyari Hajnalka kozmetikus és társadalomtörténész most lett ötvenéves, amit a legszebb női korként él meg, már nem akar megfelelni senkinek. Nagyváradról áttelepülve előbb társközvetítéssel kezdte, majd kozmetikusként dolgozott, és közben kutatóként a szocialista divat és nőideál szakértőjévé képezte magát. Milyen káros szépségtrendek terjednek manapság? Mennyire hígult föl a kozmetikus szakma? Mi mindent tettek a szépségért a Kádár-korszakban élő nők?","shortLead":"Kovácsné Magyari Hajnalka kozmetikus és társadalomtörténész most lett ötvenéves, amit a legszebb női korként él meg...","id":"20250308_Portre-Kovacsne-Magyari-Hajnalka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dee546c7-bba6-44fd-955e-4538c1285fc8.jpg","index":0,"item":"545d489d-297f-4771-a283-c054c76dfa00","keywords":null,"link":"/360/20250308_Portre-Kovacsne-Magyari-Hajnalka","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"„Be akartam bizonyítani, hogy anya is okos”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban. Miért lehet nehezebb a nőknek hitelt felvenni, megtakarítani?","shortLead":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban...","id":"20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3.jpg","index":0,"item":"bd5315fa-836b-49c0-94d6-8e1a07bcede3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 08. 09:35","title":"Milliókban mérhető - mennyivel nehezebb ma egy nőnek hitelt felvenni Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A közösségi oldal statisztikáit eddig csak egyetlen oldalon lehetett követni, nemrégiben azonban létrejött egy kifejezetten a magyar Facebook-felhasználók viselkedését vizsgáló oldal is. A Facebooker nevű oldalról megtudhatjuk, hogy a magyarok szerint melyik a legnépszerűbb márka, közéleti személyiség, vagy éppen rajzfilmfigura a közösségi oldalon.
A Webisztán blogon múlt héten jelent meg a hír, hogy az Imagefactory kommunikációs ügynökség elindította a kifejezetten magyar vonatkozású Facebook-aktivitás elemzését lehetővé tévő oldalát. A Facebooker toplistáin többek között ismert magyar márkák, sajtótermékek, ismert emberek, vagy éppenséggel teljesen absztrakt kategóriák (Köszi, nem dohányzom, A magyar lányok a legszebbek, stb.) szerepelnek.
A Facebooker statisztikái szerint a közösségi oldalon létrehozott rajongói csoportok tagjainak létszáma alapján a magyarok legkedveltebb márkája egyértelműen a Túró Rudi, amelynek több mint kétszázezren csatlakoztak virtuális klubjához. A tipikus magyar édességet az McDonald’s gyorsétterem hálózat rajongói követik 119 ezer rajongóval. Ezután a Milka csokoládé, illetve a siófoki Coke Club klubjai következnek, sorrendben 66, illetve 56 ezer lelkes támogatóval. A Nike Football Hungary csoportja az ötödik 38 ezer követővel, míg érdekességképpen a hatodik helyet szintén a Túró Rudi égisze alá tartozó Pöttyös Guru számára létrehozott saját klub szerezte meg 36 ezer rajongóval. Bár nem konkrét márkához kapcsolódik, a Facebooker a nyolcadik helyen rangsorol egy ingyen üzemanyagot ígérő nyereményjátékot, amelynek csoportjához 33 ezren csatlakoztak, szorosan a nyomában a Katy Perry énekesnő budapesti videoklip forgatását népszerűsítő klub jön 31 ezerrel. Az élboly utolsó két helyére a Nokia Magyarország (29 ezer) és a T-Mobile (26 ezer) fért be.
Miért rajongunk a márkákért?
A Social Media Examiner weboldalon október végén jelent meg az ExactTarget és a CoTweet tanulmányainak ismertetése, amely arra kereste a választ, hogy a fogyasztók hogyan és miért fejezik ki rajongásukat egy-egy termék, vagy szolgáltatás iránt.
A felmérésben résztvevők 43 százaléka csatlakozott legalább egy vállalat, vagy márkanév rajongói klubjához a közösségi oldalon. A Facebook-felhasználók 40 százaléka pedig azért csatlakozik egy-egy márka, vagy termék rajongói csoportjához, hogy kedvezményekhez jusson, illetve minél előbb értesüljön a közelgő promóciós ajánlatokról. További 39 százalék pedig az ismerősei felé szeretné kommunikálni, hogy milyen márkákat kedvel. A válaszadók 34 százaléka azért nyomja meg a Like gombot, hogy figyelemmel kísérje az adott cég tevékenységét, míg 33 százalék tájékozódik ezen a módon a közelgő új termékek bevezetéséről. A felmérésben résztvevők közül azonban csupán 17 százalék mondta, hogy nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan cég termékét válassza, amelynek rajongói klubjához csatlakozott a Facebookon is.
Korcsoportok megoszlása a Facebook felhasználók körében
Facebakers.com
A válaszadóknak csupán 23 százaléka követi az adott márkákat a Twitter mikroblogon is, és mindössze 10 százalékuk iratkozott fel a szóban forgó cégek hírleveleire.
A különböző korcsoportok tagjainak száma a közösségi oldalon
Facebakers.com
„A felhasználók arra használják a Facebookot, hogy kapcsolatban maradjanak a barátaikkal, szórakozást keressenek és a különféle márkákkal való interakción keresztül kifejezzék önmagukat ismerőseik számára – ezek a tényezők pedig rendkívül jó táptalajt jelentenek a különböző vírusmarketing-kampányoknak” - magyarázta Jeff Rohrs, az ExactTarget kutatócsoportjának vezetője. „Ha a cégek képesek megfelelő módszerekkel elérni a rajongókat, soha nem látott lehetőségük van, hogy mobilizálják a támogatóikat és rajtuk keresztül megközelítsék az ismerőseiket is.”
Rajzfilmfigura a második legnépszerűbb „arc”
A híres emberek kategóriájában nem csak élő személyek, sőt, nem csak emberek szerepelnek, hiszen a Facebookernél itt jegyzik például Overdose-t, a sikeres magyar versenylovat. Igaz, a magyar Seabiscuitnek kikiáltott négylábú csak a lista 33. helyére tudott felkapaszkodni, hatezer rajongóval. A legnépszerűbb Kiss Ádám humorista lett, 169 ezer rajongóval, őt azonban egyből egy rajzfilmfigura követi. A Magyar Népmesék című rajzfilmsorozat Kőleves című epizódjában szereplő Babi néninek ugyanis különös kis kultusza alakult ki a magyar internetezők körében, talán ez magyarázza, hogy 114 ezres klubjával még az egyik legismertebb magyarhoz, Puskás Ferenchez képest is több mint dupla annyi rajongója van, mint a legendás labdarúgónak, aki 54 ezerrel a harmadik helyre fért be a legnépszerűbb hírességek között. A lista negyedik helyén szintén egy humorista, a Showder Klubból ismert Bödőcs Tibor áll 50 ezer rajongóval, holtversenyben egy újabb rajzfilmfigurával, az ugyanennyi Facebookozót „meghódító” Mézga Aladárral.
Meglepő, de csak a hatodik hely jutott az X-Faktor tehetségkutató szívtiprójának, Király L. Norbertnek 49 ezer rajongóval. A hetedik helyen a fiatalabb korosztály egyik bálványa, Fluor Tomi áll 39 ezer rajongóval, szorosan a nyomában a VIVA zenetévé műsorvezetője Ben végzett 37 ezerrel. A halhatatlan Hofi Gézát a kilencedik helyre juttatta 43 ezer rajongója, míg a szintén a Showder Klubban feltűnt humorista, Kovács András Péter a tízedik lett 23 ezerrel.
Érdekesség, hogy a most futó Megasztár című tehetségkutató egyik ígéretes versenyzője, Kállay-Saunders András csupán 9 ezer rajongót tudott összegyűjteni, míg Radnóti Miklós költő klubjához több mint tízezren csatlakoztak. Igaz, ehhez képest a tévémaci rajongói csoportja 12 ezerrel mindkettőjüket maga mögé utasítja.
A kabaré műfajának képviselői nem véletlenül szerepelnek ilyen gyakran a hírességek listáján, a médiatermékek kategóriáját ugyanis toronymagasan a Showder Klub vezeti 193 ezer rajongóval, amely egyébként az összesítésben a második legnépszerűbb magyar vonatkozású csoport a közösségi oldalon. A második helyre a Rádió 1 került 145 ezerrel, míg a dobogó harmadik helyén a Beugró című improvizációs kabaréműsor került, amelynek rajongói feltehetően a tévéműsor mostoha sorsa miatt csatakoztak a közösségi oldalon létrehozott klubhoz (a Beugró összesen négy tévécsatornát járt meg, az m1-et, a TV2-t, a Cool TV-t, ismétléseit pedig a Comedy Central adta). A Sláger rádió felszámolása is bizonyára sok rajongót hozott Bochkor Gábor és Boros Lajos Bumeráng című műsorának, amely 85 ezer rajongót tudott Facebook-csoportjába gyűjteni. A zenetévék versenyében jelenleg a VIVA áll nyerésre, 78 ezer rajongójával ugyanis pont megelőzi az MTV Hungary-t, amelynek eddig 61 ezer embert sikerült becsalogatni a közösségi oldalon létrehozott klubjába. A hetedik helyen a RiseFM rádióadó áll 61 ezer felhasználóval, míg mindössze ezer fővel kevesebb rajongót gyűjtött össze a Játék határok nélkül című vetélkedő, amelynek az újraindításáért indított petíció részeként jött létre a közösségi oldal rajongói csoportja. A tizedik helyen az ezüstérmes Rádió 1 Disco*Shit című műsora került, ezzel a rádióadó (legalábbis részben) a közösségi marketing egyik leghatékonyabb gyakorlatát valósítja meg, amely az idei Internet Hungary szakmai konferencián a Facebakers.com alapító Jan Rezab előadásában is szóba került.
Rezab cége egyébként valamelyest más kritériumok alapján osztályozza a rajongói csoportokat, a Facebakers statisztikáiban ugyanis összeolvadnak a márkanevek és a médiatermékek népszerűségi mutatói. Ettől függetlenül itt is a Túró Rudi végzett a lista élén, az ezüstérmet a Showder Klub, míg a harmadik helyet a Rádió 1 szerezte meg. A lista negyedik helyén a már említett McDonald’s klub áll, míg az ötödik a Milka, hatodik az MTV Hungary zenetévé, a hetedik pedig a Nike Football Hungary. A legnépszerűbb márkanevek tízes felsorolásának utolsó három helyére a Nokia, meglepetésre a Critical Mass Hungary biciklis felvonulás, illetve a T-Mobile került be.
Több mint kétszázan csatlakoztak pár óra alatt ahhoz a Facebook-csoporthoz, amely tiltakozik az Alkotmánybíróság jogköreit csorbító fideszes parlamenti javaslatok ellen.
Eddig a Facebaker oldalán követhettük, hogy mely magyar médiatermékek, brandek, és általában: Facebook-oldalak a legnépszerűbbek a magyarok körében - írja a Webisztán blog szerkesztője.
Az Európai Bizottság kötelezni akarja az internetes közösségi oldalak üzemeltetőit, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen törölhessék személyes adataikat, így például fényképeiket vagy ismerőseik listáját.
Már több mint 15 ezer tagja van a Facebook közösségi oldalon létrejött, „Tiltakozzunk az MR2 megszüntetése ellen” elnevezésű csoportnak, amely a napokban indult. A szimpatizánsok tüntetést is szerveznek az adóért.
A közösségi oldalra belépve ma sokan elcsodálkozhattak, a Facebook fejlesztői ugyanis kisebb betűméretet állítottak be az ismerőseink tevékenységét megjelenítő hírfolyamhoz. Számos felhasználó azonnal tiltakozni kezdett.
A 11. alkalommal megrendezett szakmai konferencia és előadássorozat idén rendhagyó módon a Balaton északi partjáról Siófokra költözött, az előadások és kerekasztalok beszélgetései azonban a már megszokott témák - közösségi hálózatok, keresőoptimalizálás, személyiségi jogok, adatvédelem - körül forogtak. Míg az egyik teremben az internet egyénre gyakorolt hatásait fejtegették az előadók, néhány méterrel arrébb a fogyasztók behálózásának kérdéseivel foglalkoztak a meghívott vendégek. Néhány jelenlévő szakértő segítségével igyekeztünk betekintést nyerni az éppen uralkodó trendekbe, ami internetes életünk jelenét és jövőjét illeti.