Kivételes felfedezést jelentő, jó állapotban fennmarad pteroszaurusz fosszília révén tudták tudósok első alkalommal megállapítani egy repülő őshüllő nemét.

Így nézhetett ki egy pteroszaurusz

A szárnyas gyíkok a dinoszauruszok kortársai voltak, velük együtt haltak ki 65 millió évvel ezelőtt. A szóban forgó fosszília 160 millió éves, és egy nőstény példányé. A segítségével végzett vizsgálatok kimutatták, hogy a szárnyasujjúakhoz tartozó nőstények csípője szélesebb volt a hímekénél, fejük viszont kevésbé volt díszes.

A kövületre még 2009-ben bukkantak Kína északkeleti részén, Lianoning tartományban, egy olyan geológiai formációban, amely a jura korból származik. A pteroszauruszokhoz tartozó darwinopteruszban tojás is volt, ami arra utal, hogy nőstény volt - magyarázta Davin Unwin, a brit Leicester Egyetem paleobiológusa, a vizsgálatokról a Science című tudományos folyóiratban megjelent tanulmány társszerzője.

Egy őshüllő nemének megállapítása igen ritkán adatik meg a fosszíliákat vizsgáló szakemberek számára, a pteroszauruszok esetében ez az első alkalom, hogy meg tudták határozni egy példány nemét.

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Megbokrosodott lovak okoztak kis híján tragédiát az országúton - videó