Már ez is Made in China: bemutatták az első nagy utasszállító repülőt – videó
Legördült a gyártósorról az első kínai keskenytörzsű repülőgép.
hvg.hu
Az Airbus és a Boeing uralmát szeretné megtörni Kína azzal a repülővel, amelyet ma mutattak be Sanghajban. A CCTV beszámolója szerint az új Comac 919 repülővel a légitársaságok körében kedvelt Airbus A320 és Boeing 737-es alternatívája kíván lenni.
A gyár dolgozói és kormányzati tisztségviselők jelenlétében bemutatott C919 fedélzetén (a megrendelt kialakítástól függően) 156–174 utas fér el. A 834 km-es csúcssebességre tervezett gép hossza 38,9 méter, szárnyainak fesztávolsága 35,8 méter.
A C919-re a kínai légitársaságokon kívül már egy amerikai megrendelés is érkezett, a Wikipédián látható gyűjtés szerint már 500-nál is több darabot rendeltek meg belőle. A gépből a következő két évben évi 5-10 darab készülhet, a végső cél néhány éven belül elérni az évenkénti 150 darabos gyártókapacitást. A repülőből összesen 2300 darabot terveznek legyártani.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.