Kutatást végzett a Vodafone Magyarország és az NRC az úgynevezett Y és Z generáció, vagyis a 16-37 évesek körében, hogy megtudják, hogyan használják a közösségi médiát és az internetet.
A kutatásból kiderült, hogy a fiatalok
- naponta átlag 3,1, hetente átlag 22 órát inteneteznek;
- főleg okostelefonon, ugyanis 89 százalékuknak van saját okostelefonja, míg saját számítógépe 80 százalékuknak;
- 82 százalékuk mobilinternetet is használ, ráadásul mintegy harmaduk elég nagy kerettel rendelkezik, 500 MB és 2 GB között;
- leginkább vicces tartalmakat, zenét és filmeket néznek online;
- kedvenc applikációik a Facebook (93 százalék látogatja legalább hetente), a Facebook Messenger (89 százalék), a Youtube (89 százalék), az Instagram (44 százalék) és a Viber (37 százalék).
A 16-21 éves legfiatalabb korosztály, az úgynevezett Z generáció ugyanakkor még ennél is sokkal aktívabban használja a netet: a kutatás szerint ők naponta átlag 3,4 órát vannak online, 95 százalékuknak van okostelefonja, 81 százalékuk heti rendszerességgel készít és oszt meg videót vagy fényképet, és az átlagnál jóval népszerűbb körükben a YouTube és az Instagram.
Ami biztató, hogy az összes válaszadó 62 százaléka gondolta úgy, hogy a közösségi oldalakon látottak nem adnak valós képet az emberekről, mert mindenki igyekszik jobb színben feltüntetni az életét a valóságosnál, de ez a szám pont a legfiatalabbak körében volt a legalacsonyabb, 56 százalék, vagyis ők még jóval hiszékenyebbek.