szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Washington azért lépett, mert a két cég megsérthette a kampányfinanszírozási törvényeit.

Washington állam, illetve annak székhelye, Seattle kampányfinanszírozási törvényei kikötik, hogy a politikai hirdetések vásárlóiról nyilvántartást kell vezetni, és személyüket fel kell fedni. Ezek a törvények a hetvenes évekig nyúlnak vissza, és kötelezik a reklámfelületet áruló cégeket, például a rádiókat, hogy nyilvánosságra hozzák, ki vásárol politikai célú hirdetéseket.

Az állam főügyésze, Bob Ferguson szerint a Facebook és a Google 2013 óta nem hoztak nyilvánosságra választási hirdetésekkel kapcsolatos információkat Washington államban.

A Facebook reméli, hogy gyorsan megoldást találnak a keresetre, mivel nemrég vezetett be olyan alkalmazásokat, amelyekkel nyomon lehet követni a közösségi hálón megjelentetett politikai hirdetéseket vásárlóit. A Google egyelőre nem kommentálta a pert, mindazonáltal a Facebookhoz hasonlóan ígéretet tett arra, hogy online archívumot hoz létre a szolgáltatásain futó hirdetésekről.

A két technológiai óriásvállalatot számos bírálat érte azután, hogy Oroszország állítólag hamis felhasználónevekkel politikai reklámokat jelentett meg a cégek felületein, ezzel pedig befolyásolták a 2016-os amerikai elnökválasztási folyamatot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!