szerző:
hvg.hu/MTI

Sok órányi repülés volt az Ethiopian Airlines pilótája mögött, amelyik az új Boeing-típust vezette, de így sem tudta a levegőben tartani a repülőt.

Két hónappal a márciusi tragédia előtt üzembe helyezte a Boeing új típusásához, a 737 Max 8-hoz készített szimulátort az etióp légitársaság, azonban a New York Times szerint a később lezuhant utasszállító pilótája azt a verziót soha nem használta.

Az amerikai lap a társaság belső működését ismerő forrásokra hivatkozva számol be a márciusi tragédia legfrissebb fejleményeiről, ami újabb kérdéseket vet fel. A Boeing korábban azt állította: a tapasztalt pilótáknak nem szükséges leckéket venniük, hogy az új géptípussal repüljenek. Márpedig az etióp gép pilótája több mint sokat repült, 8000 órát töltött a levegőben, mielőtt a 737 Maxba ült volna, de így sem tudta a levegőben tartani.

Mivel a vizsgálatok még javában tartanak, nehéz bármilyen következtetést levonni a dologból, az azonban egyre biztosabbnak tűnik, hogy a tragédiát nem emberi mulasztás, hanem gépi hiba okozta. Utóbbit erősíti az is, hogy a másik zuhanó gépen a pilóta nem találta meg a kézikönyvben a hiba orvoslásához szükséges manőver leírását. Emellett legalább öt pilóta mondta azt, hogy a 737 MAX robotpilótája nem igazán úgy működik, ahogy kellene.

Szerdán a tavaly ősszel lezuhant indonéziai Lion Air egyik áldozata nevében pert indítottak egy chicagói szövetségi bíróságon a Boeing ellen. A részletekről azonban a felperes nem nyilatkozott, és a repülőgépgyár szóvivője sem kommentálta a hírt. A nap folyamán a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) is bekapcsolódott abba a nyomozásba, amely azt hivatott feltárni, hogy miként, milyen körülmények között adott repülési engedélyt az FAA a Boeing MAX-gépeknek. Az FBI bekapcsolódását demokrata politikusok is sürgették.

A képviselőházban a jövő héten hallgatják meg a Boeing vezetőit, valamint az FAA illetékeseit, és a szenátus is meghallgatást tervez a katasztrófákat okozó hibák felelőseinek kiderítésére.

A Boeing repülőgépgyár időközben üzembe helyezte a közelmúltban kétszer is katasztrófát szenvedő 737 MAX típusú gépek automatikájának új szoftverét, és a szerda esti bejelentés szerint dolgozik a kezeléséhez szükséges kézikönyvön. Igaz, magát a szoftverfrissítést már fél évvel korábban is megígérték.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Tarlós: Az ellenzékiek provokálhatnak az adatkezelési ügyekben, hogy mártírt csináljanak magukból

Tarlós: Az ellenzékiek provokálhatnak az adatkezelési ügyekben, hogy mártírt csináljanak magukból

92 éves polgármesterjelölt is indulhat az önkormányzati választáson

92 éves polgármesterjelölt is indulhat az önkormányzati választáson

Sikerült megmenteni a Notre-Dame elázott királyi szőnyegét

Sikerült megmenteni a Notre-Dame elázott királyi szőnyegét

Megtekeri az algoritumsát a YouTube, változhat a zenei videók megtekintése

Megtekeri az algoritumsát a YouTube, változhat a zenei videók megtekintése

250 éve született az ember, akinél meg sem lehet számlálni, mi mindenhez értett

250 éve született az ember, akinél meg sem lehet számlálni, mi mindenhez értett

Újabb vihar csap le a Dorian hurrikán által két hete letarolt Bahamákra

Újabb vihar csap le a Dorian hurrikán által két hete letarolt Bahamákra