szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem állítható, hogy a helyzet magaslatán volt a HMD Global marketing-csapata, amikor elkészített egy hirdetést az adaptív fényerő funkcióról, illetve ezzel kapcsolatban arról, hogyan válnak egyre jobb telefonokká a Nokia-készülékek.

Az okostelefonok adaptív fényerő funkciója képes a környezet fényviszonyai alapján változtatni a kijelző fényerejét. Amikor sötétebb szobában használják a telefont, akkor a képernyő is elhalványul picit, napfényben viszont – épp ellenkezőleg – kivilágosodik. Mindez jól hangzik, azonban fontos megjegyezni, hogy 2019-ben már nem tekinthető technikai bravúrnak, szinte minden telefon ismeri ezt a funkciót.

Ezért is érdekes, hogy pont ezt a jellemzőt kívánta hirdetni a HMD Global (Nokia) az Instagramon, a Közel-Keletet és Észak-Afrikát informáló Nokia Mobile MENA csatornán, ráadásul a hirdetésbe óriási hiba csúszott – hívta fel a figyelmet az egyik Reddit-felhasználó. A funkció ugyanis a feje tetejére állt: a telefon kijelzője a sötétben vált világossá, és világosban halványult el, azaz pont fordítva, mint a valóságban kellene történnie. (Azóta a hirdetést már eltávolították, de például itt megtekinthető.)

Gfycat

Eltekintve ettől, érthetetlen, miért ezt a funkciót promotálta a HMD Global, hiszen ebben semmilyen termékspecifikus jellemző nincsen. Ráadásul a funkció hibás bemutatása kifejezetten rossz fényt vet a Nokia névre. Valakivel ezért még számolni fognak a marketing-részlegen.

Ha máskor is tudni szeretne az új telefonok érdekességeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!