A trópusi korallszigetek vegetációjának regenerálódását segítő 12 növényfajt azonosítottak kínai kutatók.

A Kínai Tudományos Akadémia Dél-Kínai Botanikus Kertjének szakemberei 66 olyan növényfaj palántáját ültették át egy trópusi korallszigetre a dél-kínai Hajnan tartomány közelében, amelyet a növényzet helyreállítására nagy valószínűséggel alkalmas fajként határoztak meg.

A Functional Ecology című folyóiratban publikált tanulmányból kiderül: ezeknél a növényeknél 28 olyan tulajdonságot azonosítottak, amelyek szorosan összefüggnek az olyan zord környezeti feltételekkel, mint a szárazság, a magas hőmérséklet, az intenzív UV-sugárzás, a valódi termőföld és tápanyagok hiánya, valamint a magas sótartalom.

A palánták monitorozása révén a kutatók végül 12 fajt azonosítottak, amelynek magas (86-91 százalék között mozog) a túlélési rátája.

A növényzet helyreállítására alkalmas fajok kiválasztása kulcsfontosságú a gazdálkodók és a földterületek egyéb használói, valamint a kutatók számára.

A szakemberek reményei szerint az eredményeik segíthetik a trópusi szigetek és egyéb ökoszisztémák vegetációjának helyreállítását.

Kétezernél is több lélegeztetőgép érkezik a héten Magyarországra