Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dd3158fc-2229-4165-99a3-3eb190e32aea","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A teljesen új frontrésszel és modernizált technikával felvértezett Skoda Enyaq kétféle karosszériával kapható.","shortLead":"A teljesen új frontrésszel és modernizált technikával felvértezett Skoda Enyaq kétféle karosszériával kapható.","id":"20250204_bearaztak-a-skoda-legujabb-villanyautojat-a-friss-enyaqot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd3158fc-2229-4165-99a3-3eb190e32aea.jpg","index":0,"item":"7461cca6-c55c-4496-9cdf-0a521ad4ca53","keywords":null,"link":"/cegauto/20250204_bearaztak-a-skoda-legujabb-villanyautojat-a-friss-enyaqot","timestamp":"2025. február. 04. 07:59","title":"Beárazták a Skoda legújabb villanyautóját, a friss Enyaqot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a81184d-7d04-416a-b955-77c68c99b9a4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyelőre azt még nem tudni, hogy a Habony–Garancsi-érdekkörhöz tartozó cég akar-e élni a területen lévő elővásárlási jogával.","shortLead":"Egyelőre azt még nem tudni, hogy a Habony–Garancsi-érdekkörhöz tartozó cég akar-e élni a területen lévő elővásárlási...","id":"20250204_bkm-rakosrendezo-rakosdubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a81184d-7d04-416a-b955-77c68c99b9a4.jpg","index":0,"item":"2e70e61d-4c66-44aa-b4d8-984fd1c99589","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_bkm-rakosrendezo-rakosdubaj","timestamp":"2025. február. 04. 07:26","title":"Hivatalosan is bejelentkezett a Rákosrendezőért a Budapesti Közművek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8a5c83d-eccf-4f83-837f-56c371c10cf7","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Bár a BKK-n naponta 3 millió utazás történik és az ott dolgozóknak már nehéz újat mutatni, de a cég szerint akadnak olyan jelenetek, ami őket is meglepi. Öt ilyen esetről számoltak be kedden.","shortLead":"Bár a BKK-n naponta 3 millió utazás történik és az ott dolgozóknak már nehéz újat mutatni, de a cég szerint akadnak...","id":"20250204_szulest-buszsofor-trolit-tolo-utasok-bkk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a5c83d-eccf-4f83-837f-56c371c10cf7.jpg","index":0,"item":"e2350fb0-c3f6-4d31-8358-691b272caacb","keywords":null,"link":"/elet/20250204_szulest-buszsofor-trolit-tolo-utasok-bkk","timestamp":"2025. február. 04. 15:52","title":"Szülést levezető buszsofőr, elveszett gyerek és a kóbor cica – öt hihetetlen sztorit szedett össze a BKK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget és feladatot jelentenek a befektetési alapok számára. A problémákról és a kilátásokról a HVG több hazai alapkezelőt is megkérdezett.","shortLead":"Az inflációkövető lakossági állampapírokból kiáramló pénzek és a most kezdődő újabb Trump-elnökség komoly lehetőséget...","id":"20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e11f642-9fc6-433f-8622-0d106bd1d03e.jpg","index":0,"item":"534421b7-be16-4b46-827b-dc657d4372c5","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-pekar-david-raiffeisen-befektetesi-alapkezelo-hozamvadaszat","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a.jpg","index":0,"item":"c6616378-d011-48b0-b2e6-e2841a14eb14","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","timestamp":"2025. február. 05. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Egyeztettem Miszter Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta. Míg korábban úgy érezhették a kormánypártiak, hogy az igazság, az erő és a siker oldalán állnak, mára inkább ciki lett fideszesnek lenni. ","shortLead":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta...","id":"20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e.jpg","index":0,"item":"17f9353e-73a0-4c47-8b19-5752fd19149a","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","timestamp":"2025. február. 05. 06:30","title":"Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1b18bba-35ee-4361-a913-d32f0905caff","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyerekként sokat hallgattuk a szüleinktől, hogy mindig kapcsoljuk le a villanyt, ha kimegyünk a szobából, különben hajmeresztő lesz a villanyszámla. Jól értesültek szerint ugyanakkor ez éppen ellenkezőleg működik. Most fény derül az igazságra.","shortLead":"Gyerekként sokat hallgattuk a szüleinktől, hogy mindig kapcsoljuk le a villanyt, ha kimegyünk a szobából, különben...","id":"20250204_lampa-villany-kapacsolas-fogyasztas-izzo-energiatakarekos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1b18bba-35ee-4361-a913-d32f0905caff.jpg","index":0,"item":"2713219f-d3da-4886-85ac-477ec85feb37","keywords":null,"link":"/elet/20250204_lampa-villany-kapacsolas-fogyasztas-izzo-energiatakarekos","timestamp":"2025. február. 04. 05:42","title":"Tényleg többet fogyaszt a lámpa fel- és lekapcsolása, mint a folyamatos égetése?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d118ceb-3224-4f24-903d-d5f469b87d19","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Princetoni Egyetem professzora – sok-sok millió amerikaival ellentétben – egyáltalán nincs meglepve azon, amit Donald Trump művelt a beiktatását követő két hétben. ","shortLead":"A Princetoni Egyetem professzora – sok-sok millió amerikaival ellentétben – egyáltalán nincs meglepve azon, amit Donald...","id":"20250204_Kim-Lane-Scheppele-trump-orban-slate-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d118ceb-3224-4f24-903d-d5f469b87d19.jpg","index":0,"item":"f715533d-f40c-4577-92a8-fbd154473555","keywords":null,"link":"/360/20250204_Kim-Lane-Scheppele-trump-orban-slate-interju","timestamp":"2025. február. 04. 07:38","title":"Kim Lane Scheppele: Eddig tökéletesen működik Trumpnál az orbáni forgatókönyv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan "ég bele a rendszerbe": mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.
A tavaly indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai kkv-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a cégek online marketingtevékenységére fókuszált. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió és 18 milliárd forint közötti árbevételű, 200 cégből álló mintán, telefonos adatfelvétellel végezték. Az elemzésben részt vettek az Intren digitális ügynökség szakértői.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A kutatás részletes eredményeiből kiderül, hogy a magyarországi kkv-k 45 százaléka végez digitális marketingtevékenységet, jellemzően a Facebookon (40%), míg a második legnépszerűbb lehetőség az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28%). Háromnegyedük nem rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével, és további ötödüknek (18%) is csak összesített marketing költségvetése van. A digitális marketing feladatait általában (83%) egy fő látja el a cégnél.
A vállalkozások 39 százaléka nem használja marketingre azokat a csatornákat, melyeket munkaidőn kívül vélhetően a cég munkatársai is nyomogatnak. Azaz a hazai kkv-k harmada Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon, a Google rendszerében, sőt hír- és más weboldalakon sem hirdet.
Mindezzel vélhetően összefügg, hogy a jelenlegi aktivitás kevés vállalkozásnál hoz bevételi oldalon nagy eredményeket: a vállalatok kétharmada szerint náluk nem jelentős, vagy egyenesen elhanyagolható az árbevételi hatás.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A cégek döntő többsége azt nem tudja pontosan, mit szeretne elérni: a magyarországi kkv-k 88 százalékának nincsenek előre rögzített célszámai a digitális marketing eredményességének mérésére. Ezzel alighanem összefügg, hogy a digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét. Amelyek kiértékelik, azok közül legtöbben (83%) a hirdetési fiókjuk figyelésével ellenőrzik a hirdetéseik eredményeit, esetleg analitikai szoftvert használnak (18%) vagy külső partnerük van, amely jelentést készít nekik (11%).
A digitális marketingre odafigyelő kis- és középvállalatoknak is csak szűk fele (45%) foglalkozik keresőoptimalizálással, tehát mindössze ennyien tartják fontosnak, hogy a keresők találati listáján az elsők között szerepeljen a nevük, amikor egy netező az adott termékek, szolgáltatások iránt érdeklődik.
Az online marketingben használható adathalmazt a cégek fele (52%) nem tartja számon, míg további harmada (36%) csak a vásárlókra vonatkozóan tárol elérhetőségi és vásárlási adatokat. Adatokra alapozva csupán a cégek 4 százaléka igyekszik megközelíteni a célpiacát, míg az elérhetőségen és a már megvalósult vásárlásokon túlmutató adatokat mindössze 3 százalék tárol.
Mit csinál, aki nem csinál semmit?
A digitális marketingtevékenységet jelenleg nem végző cégek döntő többsége (91%) nem tervezi bevezetni ezt a közeljövőben, míg 2 százalékuk idén még további 6 százalékuk pedig a következő 1-2 évben szeretné megoldani ezt.
A legtöbb cég (80%) azzal indokolja, hogy nem végez digitális marketing tevékenységet, hogy termékének, szolgáltatásának meghatározott megrendelői köre van, ezért nem szükséges semmilyen marketingtevékenység. A cégek további 16 százaléka más csatornát használ az értékesítésre, reklámozásra.
E cégek ötödének (19%) saját weboldala vagy online felülete sincsen.
Félig üres, félig tele pohár
Az Intren szakértői szerint a fenti eredmények mutatják, hogy miközben az online marketing esszenciája az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt az adatvezérelt szemléletet egyelőre kevés kkv tudja ténylegesen alkalmazni. Pozitívabban szemlélve ez azt is jelenti, hogy
kis erőforrás-befektetéssel gyors javulás lenne elérhető: akár a dedikált munkatárs képzésével, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával.
A kutatás eredményei alapján azonban csak minden nyolcadik cég tervezi a munkatársak digitális képzését, 2 százalékuk keres új munkavállalót a feladatra és külsős szakembert is csak az esetek negyedében vonnak be. Amely cég azonban gondot fordít a digitális marketing know-how megszerzésére, jelentős versenyelőnyre tehet szert.
A kutatás teljes elemzése elérhető a Digiméter oldalán. Az eredmények közzététele után a weboldal Én Digiméterem menüpontja alatt a kutatásban részt nem vett kkv-k is kitölthetik a kérdőívet és hozzá mérhetik magukat a versenytársaikhoz az adott területen.