Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd822d21-ce96-49e3-a547-5e9863d314f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hatmilliárd dollárral kevesebbet kaphat a NASA 2026-ban, ha az amerikai Kongresszus megszavazza Donald Trump költségvetési tervét.","shortLead":"Hatmilliárd dollárral kevesebbet kaphat a NASA 2026-ban, ha az amerikai Kongresszus megszavazza Donald Trump...","id":"20250505_nasa-koltsegvetes-2026-trump-kormany-trump-adminisztracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd822d21-ce96-49e3-a547-5e9863d314f0.jpg","index":0,"item":"ae7a37a7-ace0-4cae-acc8-70527526e11a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_nasa-koltsegvetes-2026-trump-kormany-trump-adminisztracio","timestamp":"2025. május. 05. 16:03","title":"A NASA történetének legnagyobb költségcsökkentését tervezi a Trump-kormány, törölhetik az egyik legfontosabb holdprojektet is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51a47eb5-8b76-4f5a-ba98-8081829f3434","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az egykori Telenorból kibújt CETIN MI-vel azonosítja be a hálózati hibákat.","shortLead":"Az egykori Telenorból kibújt CETIN MI-vel azonosítja be a hálózati hibákat.","id":"20250505_CETIN-Hungary-Telenor-Yettel-mesterseges-intelligencia-mobilinfrastruktura-szolgaltato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51a47eb5-8b76-4f5a-ba98-8081829f3434.jpg","index":0,"item":"e162d4e1-0463-4512-b5aa-8a78f6f02f3e","keywords":null,"link":"/kkv/20250505_CETIN-Hungary-Telenor-Yettel-mesterseges-intelligencia-mobilinfrastruktura-szolgaltato","timestamp":"2025. május. 05. 13:48","title":"Belecsobban a mesterséges intelligenciába az ország első mobilinfrastruktúra-szolgáltatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ef4f10d-13ce-4669-9935-9dec7fdc9017","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Sony után a Microsoft is áremelést jelentett be a játékkonzolainál, egyes esetekben egészen érezhető lesz a drágulás mértéke. ","shortLead":"A Sony után a Microsoft is áremelést jelentett be a játékkonzolainál, egyes esetekben egészen érezhető lesz a drágulás...","id":"20250505_microsoft-xbox-jatekkonzol-dragulas-aremeles-jatekok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ef4f10d-13ce-4669-9935-9dec7fdc9017.jpg","index":0,"item":"d60b600e-fc71-4338-86ac-892b66e9ca14","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_microsoft-xbox-jatekkonzol-dragulas-aremeles-jatekok","timestamp":"2025. május. 05. 12:03","title":"Drágul az Xbox, a játékok is érintettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23d6b21a-9c83-4922-aa59-22d706ec92a0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az állatok gazdája kórházba került, annak férje pedig nem volt hajlandó gondoskodni róluk, így azok a környező földeken próbáltak élelmet keresni, megkárosítva az ottani gazdákat. ","shortLead":"Az állatok gazdája kórházba került, annak férje pedig nem volt hajlandó gondoskodni róluk, így azok a környező földeken...","id":"20250505_szarvasmarha-allatkinzas-tanya-onkormanyzat-allattartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23d6b21a-9c83-4922-aa59-22d706ec92a0.jpg","index":0,"item":"35ad7ea0-6ac5-44d8-b632-190a6280c8bc","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_szarvasmarha-allatkinzas-tanya-onkormanyzat-allattartas","timestamp":"2025. május. 05. 20:06","title":"Sorsukra hagyott és éhen pusztult szarvasmarhák tetemei hevernek egy székkutasi tanyán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db725a68-9fe4-4ab9-acd3-84aa97ab9192","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Öt feladatot kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, valamivel több mint két órájuk van rá.","shortLead":"Öt feladatot kell megoldaniuk a középszinten vizsgázóknak, valamivel több mint két órájuk van rá.","id":"20250506_matematika-erettsegi-masodik-resz-feladatok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db725a68-9fe4-4ab9-acd3-84aa97ab9192.jpg","index":0,"item":"e4a1c171-28fc-4bfa-a759-382c6dca3d2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matematika-erettsegi-masodik-resz-feladatok-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 10:11","title":"A Túró Rudi, a téglalap kerülete és függvények is előkerültek a matekérettségi második részében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. május. 05. 07:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. május. 05. 13:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"74758b14-15f4-4284-91fb-86a219132bd0","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Több mint 10 év után hivatalosan egy új településsé minősítik azt területet, ahol az Elon Musk tulajdonában álló SpaceX központja működik. Ez jóval többről szól, mint egyszerű közigazgatási szójátékról.","shortLead":"Több mint 10 év után hivatalosan egy új településsé minősítik azt területet, ahol az Elon Musk tulajdonában álló SpaceX...","id":"20250505_elon-musk-spacex-starbase-csillagvaros-megalapitas-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74758b14-15f4-4284-91fb-86a219132bd0.jpg","index":0,"item":"af8a3d1f-e369-4a5a-9e8a-892ab97a588f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_elon-musk-spacex-starbase-csillagvaros-megalapitas-urkutatas","timestamp":"2025. május. 05. 20:14","title":"Saját városa lett Elon Musknak. Mi lehet a „texasi utópia” célja? Mi lesz Csillagvárosból?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan "ég bele a rendszerbe": mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.
A tavaly indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai kkv-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a cégek online marketingtevékenységére fókuszált. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió és 18 milliárd forint közötti árbevételű, 200 cégből álló mintán, telefonos adatfelvétellel végezték. Az elemzésben részt vettek az Intren digitális ügynökség szakértői.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A kutatás részletes eredményeiből kiderül, hogy a magyarországi kkv-k 45 százaléka végez digitális marketingtevékenységet, jellemzően a Facebookon (40%), míg a második legnépszerűbb lehetőség az egyedi weboldalakon elhelyezett hirdetés (28%). Háromnegyedük nem rendelkezik a digitális marketinghez rendelt büdzsével, és további ötödüknek (18%) is csak összesített marketing költségvetése van. A digitális marketing feladatait általában (83%) egy fő látja el a cégnél.
A vállalkozások 39 százaléka nem használja marketingre azokat a csatornákat, melyeket munkaidőn kívül vélhetően a cég munkatársai is nyomogatnak. Azaz a hazai kkv-k harmada Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon, a Google rendszerében, sőt hír- és más weboldalakon sem hirdet.
Mindezzel vélhetően összefügg, hogy a jelenlegi aktivitás kevés vállalkozásnál hoz bevételi oldalon nagy eredményeket: a vállalatok kétharmada szerint náluk nem jelentős, vagy egyenesen elhanyagolható az árbevételi hatás.
Digiméter kutatás, 2021. tavasz
A cégek döntő többsége azt nem tudja pontosan, mit szeretne elérni: a magyarországi kkv-k 88 százalékának nincsenek előre rögzített célszámai a digitális marketing eredményességének mérésére. Ezzel alighanem összefügg, hogy a digitális tevékenységet folytató cégek harmada nem értékeli ki a hirdetések eredményét. Amelyek kiértékelik, azok közül legtöbben (83%) a hirdetési fiókjuk figyelésével ellenőrzik a hirdetéseik eredményeit, esetleg analitikai szoftvert használnak (18%) vagy külső partnerük van, amely jelentést készít nekik (11%).
A digitális marketingre odafigyelő kis- és középvállalatoknak is csak szűk fele (45%) foglalkozik keresőoptimalizálással, tehát mindössze ennyien tartják fontosnak, hogy a keresők találati listáján az elsők között szerepeljen a nevük, amikor egy netező az adott termékek, szolgáltatások iránt érdeklődik.
Az online marketingben használható adathalmazt a cégek fele (52%) nem tartja számon, míg további harmada (36%) csak a vásárlókra vonatkozóan tárol elérhetőségi és vásárlási adatokat. Adatokra alapozva csupán a cégek 4 százaléka igyekszik megközelíteni a célpiacát, míg az elérhetőségen és a már megvalósult vásárlásokon túlmutató adatokat mindössze 3 százalék tárol.
Mit csinál, aki nem csinál semmit?
A digitális marketingtevékenységet jelenleg nem végző cégek döntő többsége (91%) nem tervezi bevezetni ezt a közeljövőben, míg 2 százalékuk idén még további 6 százalékuk pedig a következő 1-2 évben szeretné megoldani ezt.
A legtöbb cég (80%) azzal indokolja, hogy nem végez digitális marketing tevékenységet, hogy termékének, szolgáltatásának meghatározott megrendelői köre van, ezért nem szükséges semmilyen marketingtevékenység. A cégek további 16 százaléka más csatornát használ az értékesítésre, reklámozásra.
E cégek ötödének (19%) saját weboldala vagy online felülete sincsen.
Félig üres, félig tele pohár
Az Intren szakértői szerint a fenti eredmények mutatják, hogy miközben az online marketing esszenciája az adatok alapján történő tervezés, megvalósítás és értékelés lenne, ezt az adatvezérelt szemléletet egyelőre kevés kkv tudja ténylegesen alkalmazni. Pozitívabban szemlélve ez azt is jelenti, hogy
kis erőforrás-befektetéssel gyors javulás lenne elérhető: akár a dedikált munkatárs képzésével, akár hozzáértő szakember alkalmazásával, akár külsős ügynökség megbízásával.
A kutatás eredményei alapján azonban csak minden nyolcadik cég tervezi a munkatársak digitális képzését, 2 százalékuk keres új munkavállalót a feladatra és külsős szakembert is csak az esetek negyedében vonnak be. Amely cég azonban gondot fordít a digitális marketing know-how megszerzésére, jelentős versenyelőnyre tehet szert.
A kutatás teljes elemzése elérhető a Digiméter oldalán. Az eredmények közzététele után a weboldal Én Digiméterem menüpontja alatt a kutatásban részt nem vett kkv-k is kitölthetik a kérdőívet és hozzá mérhetik magukat a versenytársaikhoz az adott területen.
Bár voltak olyan hírek, hogy esetleg a magyar uniós biztos megnehezíti a folyamatot, végül az Európai Bizottság elfogadta azt a menetrendet, amelynek az alapján az EU teljes mértékben megszünteti az orosz energiától való függőségét.