Új magánrepülőgépet fejleszt a Honda, minden társánál kevesebb üzemanyagot fogyaszthat
A HondaJet 2600 Concept néven bemutatott repülőgép – ami egyelőre csak koncepció szintjén létezik – a gyártó szerint 40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint kategóriájában a konkurensek.
hvg.hu
A Honda még 2015-ben lépett piacra az első repülőgépével, a HondaJettel, amit 30 éven át fejlesztett a vállalat. A rövid távolságok megtételére kialakított szerkezetnek most egy újabb verziójával állt elő a gyártó, ami már képes lesz átrepülni az Egyesült Államok keleti partjáról a nyugatira anélkül, hogy meg kellene tankolni.
Ahogy a neve is mutatja, a HondaJet 2600 Concept egyelőre csak koncepció szintjén létezik. Bár már régóta léteznek olyan repülőgépek, amelyek képesek lefedni ezt a távolságot, a Honda ígérete szerint az ő járműve kisebb, hatékonyabb és így valószínűleg olcsóbb is lenne, mint a konkurens repülőgépei.
A vállalat állítása szerint a HondaJet 2600 nagyjából 830 km/h maximális sebességgel tudna utazni 14 kilométeres magasságban, miközben a hatótávolsága 4800 km körül alakulna. Az utastér 17,6 méter hosszú lenne, míg a szárnyfesztávolságát 17,2 méteresre tervezik. A csomagtér 3,3 köbméteres lenne.
A hajtóműről nem árult el információt a Honda, csupán annyit, hogy a kisméretű, sugárhajtóműves repülőgépekhez 20, a közepes méretűekhez képest pedig 40 százalékos üzemanyag-megtakarítást ér el. Azt viszont elmondta a vállalat, hogy a fedélzeten 10 utas és egy pilóta, vagy 9 utas és egy kétfős személyzet utazhat egyszerre.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.