Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Tim Clark, az Emirates légitársaság vezetője úgy látja, ma már sokkal hatékonyabban működő A380-asokat lehetne építeni, mint a 2000-es években.
Sokan lelkesednek az Airbus superjumbo becenévre hallgató repülőgépéért, az A380-asért. Ami nem véletlenül kapta ezt a nevet: a kétszintes, négy hajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép 544 utast tud magával vinni, de a beltér másfajta elrendezésével ez a szám 853 főre bővíthető.
Az egyik legtöbb ilyen gépet az Emirates légitársaság üzemelteti: az összes legyártott A380-as majdnem felét vásárolta meg. 118 superjumbo van a flottában, amelyek közül 80 most is repül. Jövőre ismét az összes ilyen gép csatasorba állhat, így megdőlni látszik az az elképzelés, hogy az A380-asnak leáldozott. A jelek szerint ez olyannyira nem így van, hogy Tim Clark, az Emirates vezére a CNN-nek arról beszélt, azt kérte az Airbustól, építsen egy újabb jumbót.
Kilyukadt a repülőgép alja, 14 órát repült így az Emirates Airbus A380-asa
Az Emirates egyik Airbus A380-asának futóműve azután durrant ki, hogy a gép felszállt. A robbanás lyukat ütött a gép aljába.
A szakember szerint 2021 októberében kezdték ismét használni az A380-asokat London felé: naponta hatszor landoltak Heathrow-n a gépek. Clark szerint azóta egyetlen szabad hely sem volt üresen ezeken a járatokon.
Az Emirates vezére nehezményezi, hogy sem az Airbus, sem pedig a Boeing nem épít ilyen nagy gépeket. Jelenleg az Airbus A350-1000, valamint az érkező 777-9-es alig 400 ember befogadására alkalmasak. Ezekről azonban úgy véli, túl kicsik ahhoz, hogy lecseréljék az A380-asokat.
Gond lehet az Airbusnál, repedések lehetnek az A380-asok szárnyain
A Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (ESEA) szerint több Airbus A380-as esetében is probléma lehet a szárnyak szerkeszeti integritásával.
Clark úgy véli, kompozit anyagok felhasználásával lehetne könnyebb gépeket építeni, a hajtóművek fejlődésének köszönhetően pedig 20-25 százalékkal nőhetne a hatékonyságuk. A szakember úgy látja, ez nemcsak kevesebb üzemanyag elégetését jelenti, de a károsanyag-kibocsátást is legalább ennyivel lehetne csökkenteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Az amerikai elnök a bűnözőknek is hadat üzent, miután egy kormányzati alkalmazottat támadás ért.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.
Vasárnap este történt a tragédia.