szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyolc év alatt közel felére csökkent az OLED panellel szerelt televíziók ára Magyarországon. Néhány éve száz vásárlóból még csak alig néhány döntött ilyen tévé mellett, mára minden második értékesített készülék OLED-es.

Magyarországon 2014 és 2022 közt nem történt számottevő növekedés az értékesített televíziók volumenében, sőt, a 2018-as és 2020-as kiugró évek után 2022-ben talált gazdára a legkevesebb televízió itthon. Ennek ellenére az OLED kijelzők évről-évre egyre népszerűbbek a GfK adatai szerint: 2014 óta folyamatos, dinamikus növekedést mutatva 2022-re már évi közel 25 ezer darab OLED kijelző talált gazdára.

A piacelemző cég számait idéző LG közleményéből kiderül, hogy az OLED technológia a prémium, 400 000 forintos átlagárat meghaladó televíziók piacából is egyre nagyobb szeletet hasít ki, mára az értékesített kijelzők több mint fele (55,2%) OLED ebben a szegmensben, míg 2014-ben 100-ból mindössze valamivel több, mint 3 (3,3%) esetben sétáltak ilyen típusú tévével kosarukban a kasszához a vásárlók.

Kiderült minden részlet a tévéről, amit teljesen ingyen fog osztogatni a gyártója

Pénzben semennyit, figyelemmel és idővel viszont annál inkább fizetni kell majd a Telly nevű készülékért, melynek értékesítése egy új üzleti modell mentén zajlik majd. Most kiderültek a legfontosabb paraméterek a készülékről, melyről képeket is tett közzé gyártója.

Az LG közölte: az elmúlt tíz évben globálisan több mint 15 millió OLED tévét értékesített.

Az OLED iránti kereslet növekedésében itthon is szerepet játszik, hogy egyre szélesebb kör számára elérhetőek az ilyen típusú televíziók, hiszen 8 év alatt közel felére (46%-kal) esett az áruk. Míg 2014-ben közel 870 ezer forintos átlagárat kellett fizetnie annak, aki ilyen tévét akart, 2022-ben már elég volt ehhez 470 ezer forint is.

Vásárlás előtt kötelező elolvasni: mit jelentenek ezek a tévés rövidítések?

Közérthetően és röviden vázoljuk, hogy mit kell tudni a folyadékkristályos kijelzőkről, a LED-es LCD-kről és a háttérvilágítás nélküli OLED panelekről - jövünk a különböző tévés technológiák előnyeivel és hátrányaival.

Az árak csökkenése mellett a bővülő termékkínálat is pozitívan hatott a keresletre. A hazai fogyasztók lelkesedése 2015-től 2019-ig töretlenül növekedett a 60 hüvelyket meghaladó képátlójú OLED televíziók iránt – 4 évvel ezelőtt közel minden harmadik vásárló ekkora OLED tévét keresett magának. 2020 óta egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a megjelenő kisebb méretek, egyre többen keresnek maguknak tévét a 45–54 hüvelyk közötti kategóriában is. Az 55–59 hüvelykes kínálat azonban továbbra is vezeti az eladási listákat, amelyben 2014 óta nem történt változás.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!