„Még a Holdra is fel tudom kapcsolni, ha akarom innen” – felvették, hogyan ügyeskedik egy telefonos csaló

„Így akarják megtudni az online csalók, hogy melyik banknál van a bankszámlája” – írja a Nemzeti Védelmi Szolgálat a Facebookon, ahol megosztottak egy részletet egy csalóval folytatott telefonhívásból. Így oktatják az embereket, hogy mire kell figyelni.

  • hvg.hu hvg.hu
„Még a Holdra is fel tudom kapcsolni, ha akarom innen” – felvették, hogyan ügyeskedik egy telefonos csaló

A felvétel szerint a csaló rendőrnek adta ki magát, és azt állította, hogy a felhívott nő nevében és adataival valaki létrehozott egy új internetbankos fiókot egy banknál. Ezután azt mondta, hogy a nőnek el kell árulnia, hogy melyik bankot használja valóban, mert

szeretném odakapcsolni nekik, hogy idegeskedjenek ők!

A nő ezután visszakérdez, hogy valóban a rendőrség akarja-e őt átkapcsolni a bankjához, mire a csaló közli, hogy

még a Holdra is fel tudom kapcsolni, ha akarom innen.

A nő, aki több ponton is majdnem elneveti magát, ezután bemondta egy bank nevét. Bár azt a Nemzeti Védelmi Szolgálat posztja nem teszi egyértelművé, feltételezhető, hogy tudta, hogy csalóval beszél, és nem a saját bankjának a nevét adta meg.

A hatóság az oktató céllal kitett videó mellett további tippeket is megosztott, szerintük az alábbi árulkodó jelek alapján „pillanatok alatt kiszúrható”, ha valakit át akarnak verni

  • ha azt mondják, hogy az „ügyfél” nem kérhet visszahívást;
  • ha erőszakosan tesznek fel kérdéseket;
  • ha sürgetik a felhívott félt, vagy csak egy rövid időkeretet adnak a cselekvésre;
  • ha a „banki ügyintéző”, „informatikus” nem tudja a bankkártya és bankszámla adatait, és képernyőfotót, vagy egyéb információt kér az elérhető egyenlegekről;
  • ha az „ügyfél” „védelme érdekében” egy applikáció azonnali letöltését kérik;
  • ha a hívás közben érkező kódokat kérik, mert éppen azok segítségével lopják el a pénzét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.