A felvétel szerint a csaló rendőrnek adta ki magát, és azt állította, hogy a felhívott nő nevében és adataival valaki létrehozott egy új internetbankos fiókot egy banknál. Ezután azt mondta, hogy a nőnek el kell árulnia, hogy melyik bankot használja valóban, mert
szeretném odakapcsolni nekik, hogy idegeskedjenek ők!
A nő ezután visszakérdez, hogy valóban a rendőrség akarja-e őt átkapcsolni a bankjához, mire a csaló közli, hogy
még a Holdra is fel tudom kapcsolni, ha akarom innen.
A nő, aki több ponton is majdnem elneveti magát, ezután bemondta egy bank nevét. Bár azt a Nemzeti Védelmi Szolgálat posztja nem teszi egyértelművé, feltételezhető, hogy tudta, hogy csalóval beszél, és nem a saját bankjának a nevét adta meg.
A hatóság az oktató céllal kitett videó mellett további tippeket is megosztott, szerintük az alábbi árulkodó jelek alapján „pillanatok alatt kiszúrható”, ha valakit át akarnak verni
- ha azt mondják, hogy az „ügyfél” nem kérhet visszahívást;
- ha erőszakosan tesznek fel kérdéseket;
- ha sürgetik a felhívott félt, vagy csak egy rövid időkeretet adnak a cselekvésre;
- ha a „banki ügyintéző”, „informatikus” nem tudja a bankkártya és bankszámla adatait, és képernyőfotót, vagy egyéb információt kér az elérhető egyenlegekről;
- ha az „ügyfél” „védelme érdekében” egy applikáció azonnali letöltését kérik;
- ha a hívás közben érkező kódokat kérik, mert éppen azok segítségével lopják el a pénzét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.