szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Wizz Air digitális asszisztense, Amelia mostantól nemcsak írni és olvasni tud, de beszélgetni is. A jövőben magyarul is megtanul majd.

A Wizz Air még 2021 áprilisában mutatta be az Amelia nevű virtuális asszisztensét. A szolgáltatás egy chatbot, amitől az utasok szöveges üzenetben kaphatnak információt a járatukat érintő kérdésekkel kapcsolatban. A cég bejelentette, mostantól már hangalapú segítséget is képes nyújtani a rendszer – írja az AirPortal.

A beszámoló szerint az utasoknak továbbra is lesz lehetőségük arra, hogy szöveges üzenetben kérdezzenek a chatbottól, ugyanakkor Amelia angolul már hangban is képes lesz segíteni. A robot hívást indít majd az utasok felé, hogy így tájékoztassa őket a járatukkal kapcsolatos változásokról – késésről, átütemezésről vagy épp törlésről.

Az utasokat a robot név és járatszám alapján szólítja meg, majd különböző lehetőségeket kínál fel:

  • ingyenes átfoglalást a legközelebbi járatra,
  • a jegy árának 120 százalékos visszatérítését Wizz Air-pontokban,
  • a jegyár 100 százalékos pénzbeli visszatérítését,
  • tájékoztatást ad a környékbeli szálláslehetőségekről,
  • segítséget, hogy hol találja meg a repülőtéren a legközelebbi illetékest,
  • emlékeztet arra, hogy SMS-ben és e-mailben is kaphat fontos információkat a légitársaságtól,
  • valamint elnavigálja az utast a legközelebbi információs pulthoz.

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

Amelia nemcsak egyszer hívja majd az utasokat: a második hívást 30 perccel azután indítja el, hogy az utast tájékoztatta a lehetőségeiről. A hívások ingyenesek, de az előfizetői csomagtól függően roaming-díjra számítani lehet.

A robotot Magyarország mellett Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Olaszországban és Romániában vezeti be a Wizz Air, de egyelőre csak angolul tud. Később a magyar nyelv mellett arab, bolgár, francia, német, olasz, orosz, román, spanyol és ukrán nyelven is meg tud majd szólalni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!