Minden várakozást felülmúlóan teljesített az a kampány, amit a Lidl franciaországi leányvállalata, valamint a Marcel Worldwide kreatív ügynökség dolgozott ki. Az üzletlánc egy olyan, a generatív mesterséges intelligenciára épülő eszközzel jelentkezett, amely segítségével a felhasználók bármilyen terméket elkészíthettek – természetesen az ismert piros-kék-sárga színkombinációval.
A Pymnts beszámolója szerint a Lidlize nevű megoldás – melynek népszerűsítésébe az influenszereket is bevonták – nagy közkedveltségre tett szert: három hét leforgása alatt több mint 1,7 millió egyedi képet generáltattak a felhasználók. Egy ponton a kérések száma meghaladta a percenkénti ezret. A beszámoló szerint a szolgáltatás népszerűsége annak is volt köszönhető, hogy nem kellett semmilyen bonyolult utasítást beírni a rendszernek, elég volt csupán azt, hogy milyen tárgyat szeretne az áruház színeiben látni a felhasználó.
A szolgáltatás mögött a Bria startup cég generatív mesterséges intelligenciája dolgozott, amelyet licencelt, kereskedelmi minőségű adatkészleteken képeztek ki.
A Pymnts korábbi felmérése azt mutatja: a jövőben valószínűleg egyre több hasonló megoldással találkozhatnak majd a felhasználók. Egy 2024 márciusa és decembere között végzett felmérésben a megkérdezett pénzügyi igazgatók 90 százaléka nyilatkozta azt, hogy „nagyon pozitív megtérülést” eredményezett a mesterséges intelligencia bevezetése az adott cégnél.
Ennek eredményeként egyre több cég építi be egyre több szolgáltatásába a generatív mesterséges intelligenciát, és a megkérdezett vállalatok mintegy 70 százaléka használja azt új tartalmak létrehozására.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.