szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A vállalatok, cégek életébe ma már mindenhova bekúszik a költségek lefaragásának kényszere.

A vállalatok, cégek életébe ma már mindenhova bekúszik a költségek lefaragásának kényszere. Ezzel párhuzamosan a távközlési piacon az alternatív szolgáltatás révén új lehetőségek nyíltak, és a megtakarítás reményében az elmúlt időszak tapasztalatai szerint már nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kisebb cégek is egyre nagyobb számban vágnának bele a szolgáltatóváltásba.

A tervezett szolgáltatóváltás azonban gyakran azért hiúsul meg, mert a költségek leszorítása érdekében a vállalatoknak csökkenteniük kell igényeiket, vagy nem látják biztosítottnak a megfelelő szolgáltatási biztonságot. A technológiával, a rendelkezésre állással, sőt, az üzembiztossággal kapcsolatos igények és lehetőségek mind komoly kétségeket vethetnek fel a távközlési szolgáltatócserével kapcsolatban.

A hazai távközlési szolgáltatások piacán azonban ennél jóval többet el lehet érni: szolgáltatóváltás esetén a 20-40 százalékos költségcsökkenés mellett sem kell lemondani a technológiai fejlesztésről, a zavartalan, minőségi szolgáltatásról, a folyamatos rendelkezésre állásról. Mindez persze nem jelenti azt, hogy nem lehetnek gondok egy ilyen váltásnál, így talán érdemes megfontolni a Business telecom Zrt. (BTel) ötpontos tippcsokrát, amelyet céges ügyfeleknek állított össze.

1. Válasszunk megfelelő jelölteket versenyeztetés vagy referencia útján

A lehető legtöbb, országos, regionális és helyi ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató felkutatása relatíve lassú folyamat, de lehetőséget nyújt a teljes piaci kínálat felmérésére. Referencia alapján gyorsabb és költséghatékonyabb a megfelelő jelöltek kiválasztása, amennyiben ezt a vállalat beszerzéssel kapcsolatos szabályzata lehetővé teszi.

2. Ne engedjünk az üzleti elvárásokból!

A minőséget és megbízhatóságot garantáló paraméterek, többek között a zavartalan szolgáltatás és az elérhető legfejlettebb technológiák használata alapfeltételek; a rendelkezésre állási és hibaelhárítási idő pedig kiemelt összehasonlítási alap. A fő kritériumok jellemzően az ügyfél igényeiből indulnak ki; ezeket a partnerek közösen állapítják meg, teljesítésük pedig jogos elvárás bármely szolgáltató esetében.

3. Legyünk tisztában az elvárható előnyökkel!

A teljes távközlési költségcsökkenés akár 20-40 százalék is lehet, melynek már az első havi számla összegére pillantva látszódnia kell. A megtakarítás részét képezheti például a díjmentes egymás közötti kommunikáció, ha egy vállalat több partnercéggel együtt vált ugyanarra az új szolgáltatóra. Ügyfélszolgálati területen szintén nagy lehet a szórás a lehetséges szolgáltatók között, hiszen minden cég más-más módon, illetve feltételek mellett biztosítja ezt. Jellemző kérdés, hogy kínál-e 24 órás elérhetőséget, hány másodperc alatt éri el a felhasználó az „élő hangot”, azaz az ügyfélszolgálati munkatársat, illetve a cég növekedése esetén is lesz-e elegendő ügyfélszolgálati kapacitás. Az egyedi igények gyors és rugalmas kiszolgálása szintén kiemelten fontos; erről a tényezőről leginkább referenciapartnereknél érdeklődhetünk.

4. Igényel-e a váltás saját beruházást?

Tájékozódnunk kell arról, van-e szükség saját egyszeri fejlesztési befektetésre a szolgáltatóváltáshoz, illetve az esetlegesen ezzel járó technológiaváltáshoz. A távközlési szolgáltatók ajánlatai számos opciót tartalmazhatnak, köztük olyat is, ami minden követelménynek megfelel, mégsem igényel saját beruházást.

5. Kérjünk üzleti partneri referenciát!

A távközlési szolgáltató vállalati ügyfeleinek információi jól jelzik az ügyfélkezelési képességet, rugalmasságot, illetve azt, hogy az új szolgáltató hogyan képes megfelelni vállalásainak, így a végső döntés meghozatalában jelentős súlya lehet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!