Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Európa városlakóinak fele szenved az utakról, vasúttól és légi közlekedéstől származó zajszennyezéstől, amely akadályozza az alvást, rontja a tanulási képességeket és magas vérnyomást vált ki - állítja egy uniós jelentés.
Tizenkilenc európai ország negyedmilliónál nagyobb lakosú városaiban 41 millió ember küzd legalább 55 decibeles, közlekedésből származó hangszennyezéssel - állapították meg hétfőn közzétett jelentésükben a koppenhágai székhelyű Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) szakemberei.
A fővárosok közül Pozsony a legzajosabb - lakóinak közel 55 százaléka érintett -, szorosan követi azonban Varsó és Párizs is az EEA jelentése szerint. Mintegy 3,6 millió városlakó kénytelen elviselni 70 decibelnél is nagyobb zajt. A légi forgalom miatti 55-75 decibeles zaj leginkább a Hollandiában, Németországban és különösen a Nagy-Britanniában élőket sújtja.
"Egyre több bizonyíték van arra, hogy a közlekedés zaja az alvászavaron kívül hatással van a szív- és érrendszerre, a lelki egészségre és az iskolai teljesítményre is" - hangsúlyozta Oscar Romero, az ügynökség szóvivője.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.