Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Andreas Lubitz, a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája korábban az öngyilkosságról, és a pilótafülkék ajtajáról próbált tájékozódni az interneten – jelentette be a düsseldorfi ügyészség.
A Germanwings német légitársaság lezuhant gépének másodpilótája az öngyilkosság lehetséges módozatairól tájékozódott az interneten a katasztrófát megelőző napokban, és legalább egyszer a pilótafülke ajtajának biztonsági mechanizmusaira vonatkozó kifejezésekre is rákeresett – közölte csütörtökön a düsseldorfi ügyészség a másodpilóta táblagépének vizsgálata után. A közlemény szerint a felhasználói fiók adatai, a készülék révén lebonyolított személyes levelezés és a keresőkifejezések alapján megállapítható, hogy a táblagépet a másodpilóta használta.
A böngészőprogramban az előzményeket nem törölték, így rekonstruálni lehetett, hogy a másodpilóta milyen kifejezésekre keresett rá a katasztrófa előtti napokban, március 16. és március 23. között. A készülék felhasználója az interneten orvosi kezelési módszerekről, valamint az öngyilkosság fajtáiról és végrehajtási módozatairól tájékozódott, és legalább egy napon több percig a pilótafülke ajtajával és az ajtóra vonatkozó biztonsági intézkedésekkel kapcsolatos szavakra keresett rá – áll a közleményben.
Andreas Lubitznak a jelenleg fennálló gyanú szerint depressziója és látási zavarai miatt pályafutásának befejezésére kellett volna készülnie, ehelyett betegségét eltitkolta munkaadója elől, és a Germanwings Barcelona–Düsseldorf-járatának gépét az Alpokban március 24-én egy hegynek vezette, miután a pilótafülkéből egyszerűen kizárta a mosdóba kimenő kapitányt. Minderre egyrészt abból a hangfelvételből következtetnek, amelyet a Germanwings-gép elsőként megtalált, a pilótafülkében elhangzottakat rögzítő fekete dobozából nyertek ki, másfelől azokból az orvosi papírokból, amelyeket Lubitz lakásán találtak.
Ugyancsak csütörtökön jelentették be, ezt már a franciaországi nyomozást vezető marseilles-i ügyész, hogy megtalálták a második fekete dobozt is a tragédia helyszínén. Ez a második adatrögzítő a repülési adatokat rögzíti, és eddig csak a széttört burkolatát találták meg. Arról ebben a közleményben nem ejtettek szót, hogy az adatrögzítő használható állapotban van-e.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.