VIDEÓK
A magyar alma sikeres exportját követően elindult az első szállítmány friss kínai kel az oroszországi Magnit-csoport megrendelésére - közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) pénteken.
MTI
2012. április 20., péntek, 20:45
A sok zöldségen és gyümölcsön alapuló diéta nemcsak hatékonyan segít leadni a téli hónapok alatt felszedett kilókat, hanem tanulmányok által bizonyítottan hatékonyan előzi meg az egyes rákos megbetegedéseket, valamint csökkenti a magas vérnyomás és a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát.
Medipress
2012. április 19., csütörtök, 16:55
A Parkinson-kór súlyos és egyelőre még nem teljesen gyógyítható betegség, egy új vizsgálat azonban azt mutatta, hogy számos színes gyümölcs gyakori fogyasztása igen egészséges a megelőzés szempontjából. Egy angol és egy amerikai kutató közös munkájának eredményeit a legtekintélyesebb ideggyógyászati folyóirat, a Neurology közölte.
MTI
2012. április 14., szombat, 13:21
Norvég kutatók bebizonyították, a kivi hatásos vérnyomáscsökkentő, rendszeres fogyasztása a vérnyomást a normál értékhez közelíti - olvasható a J. Human Hypertension című folyóirat tanulmányában.
MTI
2012. március 28., szerda, 08:19
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az Andosa Market Kft. és a MORTAK FRUIT Kft. ellen. Az ügyindítás első lépéseként előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét tartottak a hivatal munkatársai.
hvg.hu
2012. január 26., csütörtök, 12:19
Ellentmondásos évet zár a magyar zöldség-gyümölcs ágazat a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke szerint. Az ágazat termelése már körübelül 400 ezer tonnával meghaladta a tavalyi rendkívül alacsony, körülbelül 1,8 millió tonnás szintet, de még jóval elmarad a 2,5 millió tonnás átlagtól, amelyet az ágazat a közepesen jó években teljesített az utóbbi 10 évben. Idén 2,2 millió tonna zöldséget és gyümölcsöt takarítottak be.
MTI
2011. december 28., szerda, 07:56
Christopher Boffoli profi fotós. És meglehetősen kreatív, ahogy az az amerikai fogyasztói társadalom túlkapásairól készített fényképein is látszik.
hvg.hu
2011. október 11., kedd, 10:20
Mindenki tudja, hogy a zöldségek és a gyümölcsök természetes C-vitamin források, de azt kevesebben, hogy a vitamintartalom alakulása is sok mindentől függ.
hvg.hu
2011. október 03., hétfő, 13:09
Friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztásakor az agy glükózhoz jut, így könnyebben ellenáll az energiadús ételek kísértésének - írták amerikai kutatók tanulmányukban.
MTI
2011. szeptember 20., kedd, 13:56
Több nyugati vállalkozó vásárol birtokot Nyugat-Magyarországon, hogy ott zöldség- és gyümölcstermesztéssel foglalkozzon. A kereslet egyes régiókban harmadával emelkedett – számol be a Napi Gazdaság.
hvg.hu
2011. szeptember 20., kedd, 07:30
Az agrártermékek termelőiár-szintje 2011 júliusában 24,9 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 32,3, az élő állatoké és állati termékeké 11,4 százalékkal emelkedett – derül ki a KSH hétfői gyorstájékoztatójából.
hvg.hu
2011. szeptember 12., hétfő, 10:08
A káliumban gazdag ételek, köztük gyümölcsök, zöldségek és alacsony zsírtartalmú tejtermékek nagy mennyiségű fogyasztása csökkentheti az agyi érkatasztrófa kialakulásának kockázatát - állapították meg a szakemberek.
MTI
2011. augusztus 18., csütörtök, 19:22
A spanyolok mindent megtesznek annak érdekében, hogy visszaszerezzék a mesterséges hírkeltés miatt elvesztett piaci pozíciójukat az európai uniós országok gyümölcs- és zöldségpiacán. Legújabb kampányuk a legforgalmasabb repülőterekre érkező külföldi turistákat, nyaralókat célozza meg.
T. S.
2011. július 27., szerda, 13:14
Nyár elejétől igazi íz-és színkavalkád vár bennünket a kertekben és a piacokon. Sorra érnek a zamatos, illatos, vitamindús gyümölcsök és zöldségek. Piros színükkel hívogatnak a paradicsomok, a haragos zöld és napsárga paprika harsog a fogunk alatt, a vasárnapi rántott hús mellett friss, fokhagymás uborkasaláta ingerkedik. De hogy menthetnénk át mindezt télre, hogy ne csak emlék legyen?
Haulitus Anikó
2011. június 07., kedd, 10:59
Az agrártermékek termelőiár-szintje 2010. január-decemberben 16,8 százalékkal haladta meg az előző évit, a növényi termékek ára 27,6, az élő állatok és állati termékeké 1,8 százalékkal nőtt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.
MTI
2011. február 14., hétfő, 09:59
A csokoládé valójában jobb, mint a híre - állítják tudósok, akiknek vizsgálatai kimutatták, hogy az édesség sok gyümölcsnél több antioxidánst tartalmaz.
2 hozzászólás
MTI
2011. február 07., hétfő, 19:40
A csúnya gyümölcsök megkedveltetése érdekében indított kampányt egy ausztrál képviselő, aki azt szeretné elérni, hogy a vásárlók a magasabb ár és a sérülések ellenére is a helyi farmerek termését válasszák.
MTI
2011. január 24., hétfő, 11:33
Érdekes felfedezést köszönhetünk az étrendjükben a gyümölcsöket előnyben részesítő majmoknak. Az állatok egy dél-afrikai gazda kertjében garázdálkodtak, az élelmes mezőgazdász pedig ennek nyomán bukkant az új gyümölcsfajra - írja a Zöldtér.
Szóljon hozzá
hvg.hu
2011. január 14., péntek, 17:10
A banánt leginkább ízéért fogyasztjuk, valamint azért, mert telítettségérzést ad, legtöbben azonban egyértelműen alacsony ára miatt kedvelik ezt a gyümölcsöt. Azt azonban kevesen tudják, hogy a többi gyümölcshöz hasonlóan a banán is rendkívül tápláló és egészséges, és óriási előnye, hogy egész évben hozzájuthatunk.
Medipress
2011. január 04., kedd, 16:50
Egy német fotós meglepő módon hívja fel a figyelmet az egészséges táplálkozásra: lefagyasztott gyömölcsöket robbant fel, s mindezt fényképen örökíti meg.
hvg.hu
2010. november 08., hétfő, 18:10