szerző:

Mint azt korábban megírtuk, a műsorvezető felmondott, melynek oka valószínűleg az volt, hogy a köztévénél a legutóbbi létszámleépítés során a stábjának háromnegyedével közölték: nem tartanak igényt a munkájukra. D. Tóth Kriszta a stábnak búcsúlevelet írt, és felmondott. Az MTVA közleményben a műsorvazetőt hibáztatja.

Pénteken délután a hvg.hu az ügyben megkereste az MTVA-t, ahol határozottan cáfolták D. Tóth felmondását.

Az Index értesülései szerint a korábban az MTV arcaként is gyakran használt tévés döntése mögött az is ott található, hogy a közmédia vezetése rendszeresen beleszólt a műsor szerkesztésébe, és már a behívandó vendégeken is vitáztak. A műsorvezető a stáb egy tagjainak szóló emailben azt írta: "A szerkesztői csapatot fokozatosan, és szakmailag abszolút indokolatlan módon mára közel a nullára csonkolták (összeszámoltam: a másfél évvel ezelőtti indulás óta öt embert rúgtak ki és hármat helyeztek át tőlünk máshová, ketten pedig, nem függetlenül a házban uralkodó körülményektől, külföldre “menekültek”.

A szerkesztőségi műhelyben mára rajtam kívül “biztos” helye egyetlen riporternek maradt, aki a sorozatos ígérgetés ellenére még mindig máshová tartozik szervezetileg). Így nem lehet dolgozni, mert a nézők, akik igenis a legfontosabbak ebben az egész káoszban, amit közmédiának hívnak, ennél sokkal többet, jobbat érdemelnek".

©
Az ügy újabb fordulata, hogy az MTVA közleményt küldött a távirati irodának, melyben a következő áll:

"Az MTVA vezetése hetek óta folyamatosan egyeztet D. Tóth Kriszta műsorvezetővel műsora folytatásáról és a közmédiában várható jövőjéről. Az MTVA sajnálatos és nem túl elegáns lépésnek tartja, hogy kiszivárgott a műsorvezető "búcsúlevele", amelyet stábjának írt. Az MTVA tartja magát ahhoz a pénteki megállapodáshoz, hogy hétfőn - a D. Tóth Krisztával előre egyeztetett beszélgetés után - tájékoztatja a nyilvánosságot. Az MTVA úgy ítéli meg, hogy D. Tóth Kriszta a kiszivárogtatással a médián keresztül kívánt nyomást gyakorolni a döntéshozókra, és az sem kizárt, hogy esetleg egy másik televíziós csatornánál kívánja folytatni pályafutását."