A Ryanair bővíti az ingyenesen felvihető kézipoggyászok méretét az Európai Unió nyomására
Csupán öt centiméterrel az eddigihez képest, de a táskák térfogata így 20-ról 24 literre nő.
HVG
A Ryanair 20 százalékkal növeli az ingyenesen felvihető, ülés alatti kézipoggyászok megengedett méretét, miután az Európai Unió új szabályokat javasolt a díjmentes poggyászokra vonatkozóan – írja a Sky News.
A fapados légitársaság jelenleg egy kézipoggyász felvitelét engedélyezi – jellemzően egy kézitáskát vagy kis hátizsákot –, amelynek el kell férnie az előttünk lévő ülés alatt. A jelenlegi maximum méret 40×25×20 centiméter.
Ezt most 40×30×20 centiméterre növelik.
Bár ez csupán egy 5 centiméteres bővítésnek tűnik, a táskák térfogat így 20 literről 24 literre nő, ami néhány plusz pólónak vagy alsóneműnek is helyet biztosíthat. A táskába való bepakolás sohasem könnyű mutatvány, ennek nehézségeiről ebben a cikkben írtunk részletesen.
A nyaralás nem az elindulásnál kezdődik – aki eljutott akár a Balatonig, jól tudja ezt. Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot.
A változtatás ellenére a Ryanair még így is elmarad fő riválisától, az easyJettől, amely 45×36×20 centiméteres (32 literes) kézipoggyászt engedélyez, míg a WizzAir már most is a 40×30×20 centiméteres méretet alkalmazza.
A Ryanair közölte, hogy a változást „a következő hetekben vezetik be, amint az ehhez szükséges poggyászmérő eszközöket a reptereken átállítják”, és hozzátették, hogy ezzel túlteljesítik az EU által javasolt minimumméretet.
Az európai döntéshozók múlt héten azt javasolták, hogy minden utasnak díjmentesen engedélyezzenek egy legalább 40×30×15 centiméteres táskát, valamint egy másikat, amely legfeljebb 100 cm hosszú és 7 kg súlyú lehet.
Ez jelentős változást hozhat, mivel a legtöbb fapados légitársaság külön díjat számol fel a nagyobb méretű, felső rekeszbe vagy a csomagtérbe helyezett poggyászokért.
Az Európai Parlament képviselői továbbá azt is szorgalmazzák, hogy a 12 év alatti gyerekek garantáltan a kísérőjük mellett ülhessenek felár nélkül, és hogy a mozgáskorlátozott utasokat kísérő személyek ingyen utazhassanak.
Eddig a három-, a jövőben viszont már csak a négyórás késések után járna kártérítés az európai légitársaságok utasainak, ha elfogadják az erről szóló tervezet. Az utasjogok szempontjából nem ez az egyetlen kellemetlen változás: úgy tűnik, a légitársaságok más könnyítésekért is sikeresen lobbiztak Brüsszelben.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.