Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi járművekkel lehet a csatornákon csónakázni.
Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák belvárosi szakaszain közlekedő hajókra vonatkozóan – derül ki az amszterdami városvezetés honlapján közzétett közleményből.
A városvezetés szerint a kibocsátásmentes zóna Amszterdam belvárosi csatornahálózatán minden nem menetrend szerint közlekedő, illetve nem tömegközlekedést vagy teherszállítást bonyolító, turisztikai vagy magánhasználatú, de kedvtelésből tartott vízi járműre vonatkozik.
„A belvárosi zónában csak károsanyagkibocsátás-mentes sétahajók közlekedhetnek” – fogalmaztak. Átmeneti rendelkezések és kivételek lesznek az átmenő vízi utak esetében – tájékoztattak.
A zónába április elsejétől csak érvényes engedéllyel rendelkező elektromos, hidrogénhajtású motorokkal felszerelt vagy kézi hajtású hajók és csónakok hajthatnak be – közölték, majd hozzátették: érvényes matricával rendelkező hibrid meghajtású hajók és csónakok a zónán belül csak villanymotor használata mellett közlekedhetnek.
A városvezetés tájékoztatása szerint 2025 végéig minden amszterdami belvízi úton közlekedő – nem átmenő forgalmat bonyolító – személyszállító hajónak kibocsátásmentessé kell válnia. A kompoknak ezt a célt 2030-ra kell teljesíteniük. Az új szabályokat megszegők kezdetben figyelmeztetést kapnak, rájuk a hatóságok nyártól pénzbírságot szabhatnak ki.
Jelenleg 15 elektromos töltőállomás érhető el Amszterdam csatornáinak belvízi szakaszain. Ezek számát a következő két évben legkevesebb háromszázra, 2030-ig 2500-ra kívánják növelni – tájékoztattak.
Amszterdamban körülbelül 14 ezer turisztikai célú, illetve magánhasználatú hajó van regisztrálva. A mintegy 600, tömegközlekedést is bonyolító személyszállító hajó közül 500 már elektromos motorral közlekedik.
(MTI)
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.