Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Továbbra sem láthatja a nagyközönség a Néprajzi, az Iparművészeti és a Közlekedési Múzeum műtárgyait, és nincs még új kiállítási helye a magyar fotográfiának és építészetnek sem. A beígért fővárosi építkezések és felújítások állnak vagy csúsznak, ráadásul a kormány előbb-utóbb elköltözteti Budapestről a Természettudományi Múzeumot is.
Két és fél éve zárva van az Iparművészeti Múzeum. Hiába vannak kész tervek a felújításra és egy új szárny felépítésére, a kivitelezési tender sehol. De ha holnap kiírnák, és lenne rá pénz, akkor is legfeljebb öt-hat év múlva nyílhatna meg a múzeum, a költségek pedig akár a duplájára is rúghatnának a kezdetben megítélt, majd visszavont 25 milliárd forintnak. Sőt növekedhetnek is, ugyanis miközben a múzeum beépített műtárgyait – így az alsórákosi Bethlen-kastély mennyezetének gipszmásolatait – bontották, váratlanul előtűnt mögülük a nemzedékek által hófehérnek ismert üvegcsarnok eredeti díszítőfestése.
A kormánynak kell eldöntenie, hogy vállalja-e az egyelőre megbecsülhetetlen, de bizonyára többmilliárdos pluszköltséget és a szükséges 1,5–2 évet, ami az eredeti díszítőfestés helyreállításához szükséges – mondja Cselovszki Zoltán főigazgató. Az is kérdés persze, helyre kell-e egyáltalán állítani a saját korában is vitatott díszítést.
Kiderült, milyen volt eredetileg az Iparművészeti Múzeum
A két és fél éve bezárt Iparművészeti Múzeum beépített műtárgyainak bontásakor derült ki, hogy a hófehérre festett üvegcsarnok eredetileg milyen dúsan színezett volt. Legalább másfél-két év, és milliárdos összeg lenne, ha rekonstruálnák az eredeti állapotot. Nem tudni, megtörténik-e.
Korábban – amikor még volt önálló műemlékvédelem – az ilyen kérdések többnyire a megfelelő szakmai fórumokon dőltek el. Manapság viszont ezekben is leginkább a miniszterelnök ízlése a meghatározó. Úgy tudni, ezért módosították az Iparművészeti új szárnyának a terveit is; Orbán Viktor ugyanis nem akart modern épületet, hanem Lechner Ödön modorában tervezettet szeretett volna látni az Üllői úti szecessziós épület tőszomszédságában.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.