"Egy rúzs vagy egy szempillaspirál kapaszkodót is jelenthet a járvány okozta káoszban"
Az önkéntes vagy kötelező karantén fenekestül felforgathatta, hogyan tekintünk a tükörbe. A járvány hozzásegített a tudatosabb szépségápolási praktikák terjedéséhez.
Az úgynevezett „rúzsindex” azt jelezte a 2000-es évek elején, hogy miként reflektál a rúzseladás a gazdaságra. Nehezebb gazdasági helyzetben a drágább ruhák és cipők helyett inkább olcsóbb termékeket – például rúzst – vásárolnak a nők. Úgy tűnik, az elmélet a világjárvány alatt is megáll, hiszen az egekbe repültek a különféle szépségápolási termékek eladásai. Ezek a termékek ugyanis megnyugvást és kényeztetést csempésztek az összemosódó napokba.
„Sokan szinte szertartásosan kötődnek az elmúlt években megszokott, kiszámítható rendhez.
Rendkívül új és intenzív élmény számunkra az, mekkora a vendégek igénye a lecsendesedésre”
– számol be Szakonyi Eszter kozmetikusmester és egészségügyi szakkozmetikus, a Vintage Beauty Szépészeti Nőintézet alapítója arról, hogyan látja a szépségápoláshoz fűződő viszony változását. Gazdasági és külkereskedelmi végzettségét is kamatoztatja az általa alapított biokozmetikai márkánál, a Vintage Beautynál. Mivel a Nőintézet kozmetikumokat fejleszt, gyárt és értékesít, továbbá kozmetikaként is működik, gyártói, szolgáltatói és kereskedői oldalról is rálát arra, hogyan hatott a koronavírus-járvány a szépségiparra.