Lengyel Tamás: Az ember nem hivatkozhat egzisztenciális okokra meg családra, ha változást akar

2 perc

2024.11.10. 11:00

2024.11.13. 12:27

Mit jelent a valódi színházi függetlenség, és miért egyedülálló jelenség ez Magyarországon? Szimpátiát vagy inkább ellendrukkolást vált ki a szakmából, hogy önfenntartó módon is működhet egy színház? Milyen előadást érdemes csinálni azoknak, akik A mi kis falunk színészei miatt érkeznek a nézőtérre? A Loupe Színházi Társulás alapítóival, Horváth János Antallal és Lengyel Tamással beszélgetünk a HVG Címlapsztori rendezvényén.

„Egy ismerősöm szerint mi nagyon sikeres színház vagyunk, mert olyan közönségréteget sikerült elérnünk, akik nem gyakran járnak színházba” – mondja Lengyel Tamás a kizárólag a piacról élő Loupe Színházi Társulásról, még ha ez a működés olyan kompromisszumokkal is jár, hogy produkciós vezetőként akkor sem tudja kikapcsolni a telefonját, amikor éppen színészként próbál.

És persze számos egyéb módon is meg kell húzniuk a nadrágszíjat, ami korántsem ideális állapot, Horváth János Antal rendező, író és művészeti vezető ugyanakkor értetlenül áll azelőtt, hogy mindeddig semmilyen szakmai fórumon nem érkezett visszajelzés a munkájukról, noha korábban senki nem csinált teljesen önfenntartó módon színházat Magyarországon.

Alábbi, hvg360-előfizetéssel megnézhető videónkban egyebek mellett szóba kerül az is, van-e lényegi különbség a fővárosi és a vidéki közönség között, és kereste-e már Lengyel Tamást a Tisza Párt.