Papír, fa, műanyag, fém: installációk, amelyek az üzletek áruiról szólnak a potenciális vásárlókhoz; nagyjából azóta, hogy kereskedelem létezik. A módszer sok tekintetben bevált, nem véletlenül találkozhatunk velük a mai napig is. Az élményközpontú megközelítésre építő márkák esetében azonban ma már van hatékonyabb megoldás, mint a rögzített vizuális tartalom megjelenítése. A különböző okosmegoldások ugyanis lehetővé teszik a dinamikus üzenetátadást, amely túl azon, hogy hatékony eszköz lehet a vásárlójelölt becsábításához, a rugalmassága sokoldalúvá is teszi.
A Nespresso márka prémium életérzést sugároz, amelyhez prémium minőség is társul. Tavaly indult útjára az a projekt, amelynek során a hagyományos kirakati dekorációkat váltották ki környezettudatos, gyorsan és könnyen módosítható megoldással. A Samsung Magicinfo rendszere tökéletesen megfelelt a célkitűzéseknek, mondja Csorba Endre, a fejlesztést végző EKI Creative digitális üzletágának vezetője. A lényeg: ipari sztenderdeknek megfelelő kijelzőkről beszélünk, amelyek azonban sokkal többet nyújtanak, mint egy háztartási lapostévé; de erről majd néhány mondattal később.
A szakember komoly elvárásokról beszél: ezek közül az egyik, hogy a rendszer akár a határokon túlra is kiterjeszthető legyen, vagyis megvalósulhasson a távoli tartalommenedzsment. A tervezéskor figyelembe kellett venni olyan „apróságokat” is, mint hogy a kirakati berendezés fizikailag stabil legyen, miközben a padló megfúrása például nem jöhetett szóba. A Nespresso üzletekben nem kizárólag a kijelzőkre épülő megjelenítés van jelen, hanem ezeket kiegészítik a statikus kreatív elemek is.
A Samsung teljesen integrált, az egyes komponenseket a célnak megfelelően optimalizált környezetbe rendező fejlesztése éppen arról szól, hogy a felhasználónak a legnagyobb rugalmasságot biztosítsa a vizuális megjelenítésben. A valódi értékajánlat nem pusztán az, hogy egy kijelzőn változatos tartalmak futhatnak. Sokkal inkább az, hogy e tartalmak különösebb hozzáértés – vagyis költséges plusz munkaerő – nélkül is előállíthatók, ütemezhetők, akár egyszerre több száz végpontra is szétküldhetők. „A rendszer szoftver és hardver szinten is megbízhatóan működik, köszönhetően a feladatra optimalizált és illesztett komponenseknek” – mondja Csorba Endre, hozzátéve: „mindez jelentősen csökkenti a karbantartási és szervizigényt is, így nem csupán a bekerülési ár, hanem a fenntartási költségek miatt is rendkívül költséghatékony a megoldás. Nem beszélve arról, hogy az újabb és újabb kreatív tartalmak gyártása nem emészt fel semmilyen nyersanyagot, hacsak a felhasznált elektronokat nem tekintjük annak.
„A fő előny tehát az, hogy – amint a szakember fogalmaz – az ügyfél maga is képes menedzselni a megjelenítendő kampányokat, mert gyorsan és egyszerűen távolról is frissíteni lehet a kirakat tartalmát”. A már említett ipari sztenderdek pedig azt jelentik, hogy a rendszer részét képező kijelzők könnyedén elviselik a tartós 0-24-es működést, miközben a fényerejük akár a napsütéses utcára néző, akár az erősen világított áruházi környezetben is megállják a helyüket, miközben a megjelenített tartalom tűéles.
A Samsung Magicinfo, illetve Digital Signage egy összefüggő rendszer. Ennek tervezésekor eleve szempont volt, hogy csak a legszükségesebb IT- és logisztikai háttérmunkára legyen szükség a működtetéshez.

Ha egy vállalkozásnak már vannak megjelenítő eszközei, azok is csatlakoztathatók, a Nepresso viszont nem ezt, hanem a legjobb megoldást választotta: az alapoktól építtetett egy teljesen új rendszert. A paraméterezhetőségi, dedikálhatósági lehetőségek teljes tárháza rendelkezésre áll, a kapcsolt szoftver képes videó-, hang-, kép-, PowerPoint-, Flash-adatokat közölni valós időben vagy időzítve, a forrás pedig lehet akár egy USB-adathordozó vagy közvetítve egy szerver is; jelen esetben a Samsung Magicinfo szervere biztosítja a hátteret. Egy kijelzőn többféle tartalom is megjelenhet egy időben, tetszőleges elrendezésben, de természetesen ennek a fordítottja is igaz: egy adott helyiségen belül – vagy akár egy lánc különböző üzleteiben – több kijelzőn különböző információk helyezhetők el a hely vagy a környezet sajátosságainak, illetve az adott helyszínre vonatkozó üzletpolitikai döntéseknek megfelelően, amelyek megjelenítése teljeskörűen testre szabható és automatizálható. A telepítés technikai gördülékenységét az is biztosítja, hogy nem kell külön hálózatot kialakítani, mert az összes kijelző közvetlenül a szerverrel kommunikál, akár az interneten keresztül.
A Samsung Magicinfo, illetve Digital Signage szerkesztőfelületén rengeteg sablonból választhatunk, amelyekkel percek alatt bármilyen vizuális tartalom létrehozható. Annak pedig szinte nincsenek fizikai korlátai, hogy ezek a tartalmak hány hálózati végponton jelenjenek meg. Fontos termékelőny, hogy a tartalmak előállításához és végpont(ok)ra küldéséhez nem kell speciális szakember, egy néhány órás képzés után a vállalat már meglévő informatikus munkatársai is el tudják látni a feladatot. Ez már önmagában is jelentős költségmegtakarítást jelent. A központi tartalmak akár interkontinentális távolságban is szétszórhatók, a megjelenítésük automatizálható és ütemezhető, olyannyira, hogy még a nyitvatartási időkhöz is alkalmazkodik. Ezzel nemcsak a tartalom-, hanem az energiamenedzsment is optimalizálható. A rendszer státuszellenőrzésre is lehetőséget ad, vagyis mindig pontosan lehet tudni, hogy a hálózat különböző megjelenítő felületein mi látható éppen.
Egyre nagyobb az igény az interaktív megoldásokra, és a rendszer ennek lehetőségét is biztosítja. Létezik olyan termék is a porfólióban, ami első ránézésre csak egy tükör, voltaképpen viszont a vevő egy kamera által közvetített képet lát – saját magáról. Viszont így akár a rajta lévő, éppen felpróbált ruha színét is megváltoztathatja virtuálisan, valósidőben kaphat termékinformációkat például a rendelkezésre álló méretekről vagy a készletről. Emellett elérhetők olyan automatizált és intelligens megoldások is, amelyek révén a kijelző képes felismerni, hogy férfi vagy nő, fiatal vagy idős személy áll előtte, és ennek megfelelően választja ki a neki szánt marketing tartalmat. A szintén rendelkezésre álló érintőképernyős megoldások pedig akár az irodai, akár a közvetlen ügyfélkontaktusban is használhatók.