Varga-Darabos Andrea első gyermeke születése után alapította meg a ma már hazai és nemzetközi szintéren is jelentős Manna Szappan márkát. A natúrkozmetimuk piacán itthon vezető cég egy problémára való reagálásként jött létre: kisfia bőrkiütéseinek kezelésére kezdett el otthon, saját konyhájában szappanfőzéssel kísérletezni.
A kezdetben kisvállalkozásként induló szappanműhely sikertörténete, melyet férjével közösen vezetnek, egy webshoppal indult el 2010-ben. Az akkor kétszemélyes vállalkozás, ahol Andrea felelt a termékfejlesztésért, férje pedig a vállalkozás gyakorlati ügyeiért, mára már több mint 100 embert foglalkoztat, korszerű üzemben működik, ahol jobbnál jobb – köztük Magyar Termék Díjas – termékek kerülnek ki a manufaktúrából. A fenntartható szemléletben működő vállakozás törekszik arra, hogy a lehetős legkörnyezetkímélőbb és fair trade módon szerezze be a különleges alapanyagokat termékeihez, mindemelett minden nem természetes alap- és illatanyagot nélkülözve, natúr és vegán termékeket gyárt.
A beszélgetésben a Manna-története mellett Andreát arról is kérdeztük, mennyiben változtak meg a mindennapjaik, amikor egyik napról a másikra alkalmazottból vállalkozóvá vált, hogyan tudták összeegyeztetni a magánéletet – különösen kisgyermekeik nevelését – a munkával. A podcastban kiderül az is, hogy a ma sikeres vállalkozó mit tanácsolna az induló kisvállalkozónak: melyek azok a tulajdonságok, amiket érdemes lenne kicsit előtérbe helyezni, és melyek azok, amiket inkább a háttérben kellene hagyni.
A Manna Szappan filozófiája és a válllakozást életre hívó emberek kapcsolata is az egyensúlyra épül: a beszélgetésben ennek mentén járjuk körbe a különböző kérdéseket.
A borítóképeket a Manna Natúr Kozmetikumok engedélyével használtuk fel.
A tartalom a Yettel megbízásából a HVG BrandLab produkciójában készült. Az adás létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.