Yettel
Yettel
Tetszett a cikk?

A natúrkozmetikumok piacán az elmúlt években hatalmas növekedés történt, azonban egy hazai vállalkozás már ezt megelőzően is természetes alapanyagokból, adalékmentesen készítette termékeit. A Manna Natúr Kozmetikum ma is manufaktúraként működik, de az egykor kétfős családi vállalkozás mára már az egyik legsikeresebb hazai céggé vált. Kreativitásról, az alapanyagok egyensúlyáról és a különleges termékekről is kérdeztük a vállalkozás alapítóját. Mérlegen a siker: podcastunk vendége Varga-Darabos Andrea.

 

Varga-Darabos Andrea első gyermeke születése után alapította meg a ma már hazai és nemzetközi szintéren is jelentős Manna Szappan márkát. A natúrkozmetimuk piacán itthon vezető cég egy problémára való reagálásként jött létre: kisfia bőrkiütéseinek kezelésére kezdett el otthon, saját konyhájában szappanfőzéssel kísérletezni.

A kezdetben kisvállalkozásként induló szappanműhely sikertörténete, melyet férjével közösen vezetnek, egy webshoppal indult el 2010-ben. Az akkor kétszemélyes vállalkozás, ahol Andrea felelt a termékfejlesztésért, férje pedig a vállalkozás gyakorlati ügyeiért, mára már több mint 100 embert foglalkoztat, korszerű üzemben működik, ahol jobbnál jobb - köztük Magyar Termék Díjas - termékek kerülnek ki a manufaktúrából. A fenntartható szemléletben működő vállakozás törekszik arra, hogy a lehetős legkörnyezetkímélőbb és fair trade módon szerezze be a különleges alapanyagokat termékeihez, mindemelett minden nem természetes alap- és illatanyagot nélkülözve, natúr és vegán termékeket gyárt.

A beszélgetésben a Manna-története mellett Andreát arról is kérdeztük, mennyiben változtak meg a mindennapjaik, amikor egyik napról a másikra alkalmazottból vállalkozóvá vált, hogyan tudták összeegyeztetni a magánéletet - különösen kisgyermekeik nevelését - a munkával. A podcastban kiderül az is, hogy a ma sikeres vállalkozó mit tanácsolna az induló kisvállalkozónak: melyek azok a tulajdonságok, amiket érdemes lenne kicsit előtérbe helyezni, és melyek azok, amiket inkább a háttérben kellene hagyni.

A Manna Szappan filozófiája és a válllakozást életre hívó emberek kapcsolata is az egyensúlyra épül: a beszélgetésben ennek mentén járjuk körbe a különböző kérdéseket.

A borítóképeket a Manna Natúr Kozmetikumok engedélyével használtuk fel.

A tartalom a Yettel megbízásából a HVG BrandLab produkciójában készült. Az adás létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Yettel

Hamburger-rajongóból étteremtulajdonos: podcastunkban Jancsa Janival beszélgettünk

Pénzügyi elemzőből blogger, majd a hazai burger színtér meghatározó szakértője és véleményvezére lett. Több mint félezer burger teszt után még mindig rajong a hamburgerekért: folyamatosan képzi magát, vallja, hogy csak úgy lehetsz valaminek a szakértője, ha megfelelő minőségű munkát raksz bele. Kérdés, hogy sikerült-e mindezt úgy véghez vinnie, hogy az egyensúly megmaradjon. A BrandTalks podcast vendége Jancsa Jani volt.

A Paks nyerte a Magyar Kupát, újra legyőzték a Ferencvárost

A Paks nyerte a Magyar Kupát, újra legyőzték a Ferencvárost

Meghalt a Kramer kontra Kramer Oscar-díjas rendezője

Meghalt a Kramer kontra Kramer Oscar-díjas rendezője

Kiderült, mivel foglalkozott a két kiutasított ukrán kém

Kiderült, mivel foglalkozott a két kiutasított ukrán kém

Sportkocsiként katapultál a legújabb 4 tonnás villany-Hummer

Sportkocsiként katapultál a legújabb 4 tonnás villany-Hummer