szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bioetanol, napelem, tíz perc alatt újratölthető akksik, gravitációs meghajtás – számos megoldás jelentkezik az alternatív üzemanyagok világában. Válogatásunkban a különcök közül emeltünk ki tízet, figyelve a treehugger.com és a wired.com összeállításaira is. Szempontunk nemcsak az eredményesség és a különlegesség volt, hanem az is, hogy figyelemre és irigylésre méltó külsejű csodákat mutathassunk be.

© Autómenedzser
1. TESLA ROADSTER Három óra alatt tölti magát újra a hálózatról a villanyautók legvonzóbb példánya, a hetek alatt státuszszimbólummá vált Tesla Roadster. A Lotus Cars és a Tesla Motors által közösen fejlesztett elektromos sportautókat a hetheli Lotus-gyártban szerelik össze, az első száz Roadster 2006 augusztusában gurult be az előkelőbb garázsokba. A cég 2008-ban nyolcszáz Roadster útra gördítését tervezi, ebből már 560-at előrendeltek. A 98 ezer dollárért elvihető modellek csak Amerikában használatosak. Az ismertebb Roadster-tulajok között tudhatjuk George Clooney-t, Arnold Schwarzeneggert és Matt Damont, valamint a Google két alapítóját, Sergey Brint és Larry Page-et is.

© Autómenedzser
2. E85 VIPER Igazi vadállatként mutatkozik be a világ leggyorsabb alternatív hajtású autója, a Dodge E85 Viper. A monstrum üzemanyagként E85-ös bioetanolt (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) használ, ami jelenleg még csak 1200 amerikai töltőállomáson szerezhető be. Készítője, a chicagói SVS alapnak egy 2005-ös Dodge Vipert fabrikált át – az amúgy is tiszteletet parancsoló 8,3 literes V10-es motort két turbóval erősítették meg, valamint értelemszerűen módosították üzemanyag-vezérlését és motorját is, hogy a bioetanollal se legyen problémája. Az utcai forgalomban is engedélyezett vadállat 1200 lóerővel zakatol, csúcssebessége 353 kilométer/óra.

© Autómenedzser
3. VOLVO ARIA Futurisztikus és extrém a Volvo szélcsatornájában tervezett Aria, amely első lett a 2005-ös Extreme Gravity Race során. A motor nélküli, gravitációra hagyatkozó gép nemigen képes 64,4 kilométer/óránál gyorsabban menni, ezt biztonságos kialakításával kompenzálja. Az enyhén anorexiás, 15 kilós gép minden centijét a még tökéletesebb aerodinamika és a még alacsonyabb gördülési ellenállás jegyében tervezték, pehelykönnyű csővázas testét keményített üvegszálas borítás fedi. Ötpontos biztonsági öv, fáradásmentes kerámiafékek és bukókeret védi a fejjel lefelé fekvő sofőrt, akinek feje közvetlenül az első tengely előtt van, kormányozni és fékezni a tengelyhez erősített karokkal tud.

© Autómenedzser
4. SAAB AERO-X Még csak koncepciószinten létezik a Saabnak a Genfben a valóságban is bemutatott modellje, amely nevéből is adódóan repüléstechnikai hatásokat is felmutat. Az Aero-X-nek nincs ajtaja, ki- és beszállásnál a teljes karosszéria felnyílik. A sportkupé ennek is köszönhetően olyan, mintha a sugárhajtású gépek pilótafülkéjének legjobb motívumait ötvözné, teljesen hiányoznak belőle a szélvédő oszlopok, látószöge pedig egyedülálló módon 180 fokos. Motorja 2,8 literes V6-os, amelyet dupla turbóval szereltek fel, százra 4,2 másodperc alatt gyorsul fel. Természetesen bioetanolt használ, összesen 400 lóerőt hozva ki magából, végsebességét 250 kilométer/órára szabályozták le. Ha az Aero-X az utakra kerül – ami a mai pillanatig nem biztos – , akkor várhatóan a GM Epsilon platform adja az alapját.

További hat csodaautó a cikk folytatásában. Kattintson ide!
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!